woensdag 17 juni 2009

Uitverkoop

17/06/2009
Gistermiddag ben ik nog even wezen kijken in de uitverkoop. Veel kleding is voor 40 of 50 procent afgeprijsd. Ik heb een zomerbroek met 40% korting gekocht. Niet gek, ik kon er nog wel een broek bijgebruiken. Er was ook een prachtig tricot shirt, zwart met wit en paars. Helemaal volgens de laatste mode met plooitjes en rimpeltjes. Op de prijslabel stond mijn maat. Ik heb het shirt gepast, het viel wel erg klein, maar ik heb hem toch meegenomen om thuis te beslissen of ik hem wilde houden. Toen ik thuis kwam, bleek dat op het waslabel een heel andere maat staat. Het shirt is gewoon 3 maten kleiner dan mijn gebruikelijke maat, geen wonder dat het shirt zo krap zit. Ik dacht dat dat het model was. Ik breng het terug, misschien krimpt hij ook nog en dan past hij echt niet meer.
Na al dat gescharrel in de uitverkoop moest ik ook nog even langs supermarkt , ik was pas om kwart voor zeven thuis. Een honger dat ik had! Ik ben afgestapt van mijn oorspronkelijke plan om bami voor 2 dagen te maken. Ik heb een stokbroodje uit de oven met ui, tomaat en brie gemaakt. Het was werkelijk verrukkelijk! Ik heb het stokbroodje als volgt klaargemaakt:
Je hebt nodig:
goedkope afbakstokbroodjes van Aldi of zo – 15 cent per twee
uien, teentje knoflook en tomaat – samen 200 gram per persoon
brie – van de Aldi of euroshopper
beetje peper
Oven even voorverwarmen (ik neem nooit de hele voorgeschreven voorwarmtijd, dat neemt veel energie). Ondertussen de uien in ringen snijden, uitgeknepen teentje knoflook erbij en bakken in de koekenpan tot ze lichtbruin zijn. Stokbrood bakken in de oven. Als het stokbrood een beetje kleurt het brood uit de oven halen, opensnijden, de ui over het brood verdelen, beleggen met plakjes brie en tomaat. Stokbrood weer in de oven, in verband met het lekken van de brie op een ovenschaal of aluminiumfolie doen. Nog even 2 minuten bakken in de oven. Dan de oven uit en de stokbroodjes nog 5 minuten in de oven laten staan om te zorgen dat het beleg goed doorwarmt en de brie smelt.
Dan versgemalen peper er over, de broodjes uit de oven, dichtklappen en smullen maar!
Kleine eters hebben aan 1 stokbroodje voldoende, grote eters lusten er vast wel twee.
Ik heb anderhalf gegeten en de rest later op de avond opgesmuld.
Zo’n warme maaltijd is misschien niet een echte warme maaltijd, maar hij verschilt niet wezenlijk van pizza. Binnenkort eet ik weer stokbroodjes uit de oven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.