zaterdag 4 december 2010

Bezuinigen op de trein

04/12/2010
In sommige treinen zitten tegenwoordig geen toiletten meer! Zie dit bericht. Ik moet daar toch ernstig tegen protesteren. Ik heb vanaf dat ik een kind ben een erg zwakke blaas (ik heb naar schatting in mijn leven 50x een blaasontsteking gehad) en sinds een aantal jaren daarnaast ook nog gevoelige darmen. Mijn moeder heeft de ziekte van Crohn, zo erg is het bij mij (nog?) niet, maar ik heb regelmatig dat ik ineens heel dringend naar de toilet moet. Het idee dat er treinen zijn zonder toilet levert mij een flinke dosis stress op. Kleine stations hier in het noorden van het land hebben vaak ook geen toilet en dan heb je dus echt een probleem. De faciliteiten op die kleine stations zijn jaren geleden al vrijwel helemaal wegbezuinigd. Er staat in veel gevallen alleen nog een kaartjesautomaat en thats it.
Het gaat in het bericht waar ik naar link nog niet eens om de passagiers, maar om diegenen die op zo'n trein werken. Arbo-technisch gezien kan het toch ook niet zo zijn dat er geen toilet is op je werkplek! Kom eens op een bouwplaats, daar staat een mobiele toilet. Overal waar je komt kunnen mensen hun behoefte doen. Biologisch gezien hoort het er natuurlijk ook helemaal bij. Je moet niet alleen eten en drinken, maar het moet er ook weer uit. De NS heeft toch geen supermensen of filmhelden in dienst? In de film gaan mensen nooit naar de wc, maar de werkelijkheid is echt anders. Het betekent ook dat mensen met blaas- of darmklachten, die prima hun werk kunnen doen als het ware ziek gemaakt worden, vanwege het ontbreken van een toilet. Het schijnt dat er te weinig geld is om alsnog toiletten in te bouwen. Dat kost te veel.
Weet je wat ik vind? Diegene die bedacht heeft dat er bezuinigd kon worden door de toiletten te schrappen, die heeft een enorme stommiteit begaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.