zondag 26 december 2010

Pensioen "verdampt"

26/12/2010
Nou moet het niet gekker worden!
Ik lees net op Nu.nl een bericht dat de overheid het pensioenfonds ABP in het verleden leeggeroofd heeft! Wat een triestheid, dieptriest! Het zou gaan om 30 MILJARD gulden. Hetzelfde bericht werd eind november ook al gepubliceerd, maar toen had ik het even gemist.
Geen wonder dat de situatie nu voorgesteld wordt alsof een deel van mijn pensioen en dat van vele anderen met mij "gewoon" verdampt is! Het is dat het kerst is, maar ik zit hier zo ongeveer te vloeken en te tieren achter mijn toetsenbord! De hufters!
Ik heb in de jaren 70 een aantal jaren parttime gewerkt, maar er bestond toen nog niet zoiets als een parttime betaling aan het pensioenfonds, dus ik betaalde premie aan het ABP alsof ik 40 uur per week werkte. Waar is dat geld gebleven? Misschien is dat ook weggelekt naar leuke doelen, maar niet goed beheerd zodat ik er later profijt van zal kunnen trekken.
Vanwege deze janboel en waarschijnlijk ook nog andere stommiteiten, mag ik komend jaar meer pensioenpremie gaan betalen. Fijn!
Het lijkt mij heel belangrijk dat er onafhankelijke organen komen die financiële instellingen goed in de gaten houden. Maar hoe moet dat? Waarschijnlijk zijn dat peperdure dames en heren die hiervoor onwaarschijnlijk (in mijn ogen althans) goed betaald moeten worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.