donderdag 31 maart 2011

Bliep, bliep, bliep, de OV-chip

31/03/2011
Als laatste regio in Nederland is nu ook in Groningen en Drenthe de OV-chip ingevoerd. Sinds 16 maart kun je hier met deze kaart reizen. Ik moet er ook maar aan gaan geloven, dacht ik. Eigenlijk vind ik het raar dat je alleen al voor de aanschaf van de kaart €7,50 kwijt bent. En dan heb je nog geen kilometer gereisd! Met de strippenkaart betaal je alleen de reis, nu ben je meteen al geld kwijt voordat je je reis begint.
Tja de strippenkaart had natuurlijk ook nadelen.
Een te oude kaart was niet meer geldig, ook al had je nog geen strip gebruikt: veel geld naar de knoppen!
Bij verlies: weg geld dat je ervoor betaald had.
Ik heb afgelopen zondag via de website een OV kaart aangevraagd, al op dinsdag had ik hem thuis! Heel snel dus. Ik heb nu een persoonlijke OV-chipkaart waar automatisch 20 euro op komt als het saldo onder 5 euro komt. Hoe je zo'n ding in gebruik neemt en of ik er nu ook mee in de trein kan reizen, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Wat moet er nu mee gebeuren? Volgens mij kan ik er niet zó mee in de bus stappen. Kan ik nog dingen fout doen?
Ik ga eerst maar eens mijn oude strippenkaart opgebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.