woensdag 23 maart 2011

Keuringsdienst van Waarde

23/03/2011
Als je van bepaalde programma's uitzendingen terug wilt kijken, hoef je geen dure interactieve tv-abonnementen, je kunt ze gewoon terug zien op je computer. Ik doe dat regelmatig via Uitzending gemist. Héél handig! Ik heb gisteravond gekeken naar de Keuringsdienst van waarde. Deze keer heb ik de uitzending van 10 maart en 17 maart gezien. Het ene ging over biologisch afbreekbare verpakkingen en de andere uitzending over ecologisch gerecycled toiletpapier.
De biologisch afbreekbare verpakkingen lijken heel verantwoord, maar wat blijkt, ze worden gemaakt van gentech maïs. Ook is het materiaal zo slecht composteerbaar, dat het te lang duurt voordat het compost is en het in vuilverbrandigsovens verbrand moet worden.
Van het toiletpapier blijkt het ecologische gehalte dubieus. Het zou gemaakt zijn van 'speciaal geselecteerd, onbewerkt papier, 100 procent gerecycled' papier. Het antwoord van de klantenservice van AH is hoogst hilarisch: papier van niet illegale bomen, puur papier dat zo van de bomen komt en niet eerder voor wat anders is gebruikt, van onbespoten bomen. Uiteindelijk blijkt het "ecologisch gerecyclede toiletpapier" van oud papier afkomstig te zijn en ook nog gebleekt te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.