donderdag 15 september 2011

Douchemat, oftewel: soms loont het om je mond open te doen

Mijn moeder had een nieuwe douchemat nodig. Zowel het afdelingshoofd van het verzorgingshuis als mijn moeder zelf hadden mij op pad gestuurd om een nieuwe mat aan te schaffen.
Waar ik mee begin: oriënteren op het internet. Op de site van de Hema werd een douchemat aangeboden voor €7,95. Alleen ........ die was tijdelijk niet leverbaar. Dan de site van Blokker, jawel daar staat een douchemat voor €15,99. Dat is aanmerkelijk duurder, gewoon dubbel zo duur! Via internet bestellen = verzendkosten betalen, een beetje jammer als ik er vanuit mijn werk ook op mijn fiets langs kan. Dus op de fiets naar de beide winkels. In de Hema aangekomen bleek mij dat de mat inderdaad niet in het schap lag, jammer die is dus ook in de echte winkel niet leverbaar. Dan naar de Blokker, daar hadden ze wel douchematten op voorraad en op het schap stond: €9,99. Dat viel mee! Op internet werden ze voor €15,99 aangeboden. Naar de kassa met dat ding. Volgens de kassière moest de mat €15,99 kosten. Dat klopt wel met het bedrag dat op internet staat, maar niet met het bedrag op het schap.  Dus ik zeg: er staat €9,99 op het schap. De dame gaat bellen en inderdaad er staat €9,99. Dus krijg ik de mat mee voor die prijs. Mijn voordeel €6,- euro omdat ik er wat van gezegd heb.
Nog niet zo lang geleden durfde ik voor geen goud mijn mond open te doen in zulke situaties, nu wel en dat vind ik toch leuk!
Wat zou jij doen in mijn situatie?

15 opmerkingen:

  1. Ik zeg het wel. Zelfs als het veel minder dan 6 euro scheelt. Ik heb het mezelf wel aan moeten leren, vooral voor echt kleine bedragen maar het loont de moeite (in de loop der jaren toch in ieder geval...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg het altijd als de prijs niet klopt met wat er op het schap staat. En soms worden aanbiedingen niet meegenomen. Ook daar zeg ik wat van.
    En als de prijs te laag wordt berekend zeg ik er ook wat van. Dat vind ik wel zo eerlijk.

    Groetjes, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik meld dit ook altijd. Maar als je een halve dag later komt is de prijs op het schap wel aangepast.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik meld het zeker ook. Kreeg vorige week de boodschappen (€ 3,20) gratis bij de Jumbo omdat ik de 5de wachtende was (vanaf de 4de wachtende krijg je de boodschappen daar gratis). De wachtende voor en na mij (4de en 6de wachtende dus) zeiden niets en kregen dus ook niets gratis. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het op het vak anders staat, dan zeg ik er altijd wat van. In negen van de tien gevallen krijg je het dan voor de lagere prijs mee en anders neem ik het helemaal niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou absoluut mijn mond open trekken. Heel goed van jou dat je het nu deed. je bent toch een dief van je eigen portomonee als je het niet doet en te gek dat je het allemaal zo uit zoekt. fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt helemaal gelijk dat je dat zegt. Of ik het zelf ook zou durven.... misschien dat nog wel alleen zou ik al snel toegeven ben ik bang... Stom he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het ook zeggen, maar als ik dan te horen krijgt dat die prijs niet (meer) klopt hou ik meestal geen voet bij stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb het laatst ook gezegd (normaal durfde ik dat ook niet) ik had een campingbedje gezien bij kruidvat voor m'n zoontje. Deze stond in de kortingshoek waar groot bij stond 25% extra kassakorting op producten met groene sticker.
    dat was het geval met het bedje maar aan de kassa wilde ze me de korting niet geven omdat de actie pas de volgende dag in zou gaan en het bedje zogenaamd al afgeprijsd zou zijn.
    het scheelde mij €10,- na wat overleg en nadat ik gezegd had dat ik dan alles terug wou geven (had aardig wat gekocht voor de kleine, kreeg ik toch de korting. was een geval van verkapte reclame.

    groetjes
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Zuinigaan,

    onze oude weblogs zijn weer online! Wel inclusief kladberichten en exclusief foto's.En het werkt blijkbaar alleen als je het streepje weghaalt uit de URL. Alleen inloggen lukt bij mij nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ehm...Sorry Zuinigaan, ze zijn alweer weg....
    Ik keek blijkbaar net in die ene minuut dat er wat te zien was.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zeg er ook wat van, hoor. Alleen bij Kruidvat doen ze idd moeilijk. Maar ja, dat is (hier) dan ook zo'n raar rommelige, onoverzichtelijke winkel met ook al onoverzichtelijk afprijzingen en aanbiedingen :-(. Het enige wat ik vervelend vind is, dat ik soms de rij zo ophoud met zo'n geintje...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zuinigaan, niet meenemen hoor, 't is je recht om het voor die bepaalde prijs te kopen. 'k Meen dat er ooit een arrest is geweest, de winkelier had in de etalge staan dat men iets mee kon nemen voor een appel en een ei, 'k geloof een kostuum en hij moest het van de rechter idd voor een appel en een ei meegeven.
    Okee, da's zoooo twintigste eeuws maar geldt nog steeds,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waarom ga je niet naar de action ?
    veel goedkoper en precies dezelfde spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zeg er wel wat van. Soms blijkt dan dat ik mis ben (is bijvoorbeeld alleen een pot pindakaas van een bepaalde grootte in de aanbieding), soms is er een fout gemaakt die wordt rechtgezet en heel soms krijg je een discussie... Zoals bij de hema vorig jaar over bepaalde multomappen die volgens hun reclamefolder in de reclame was, maar volgens de cassière niet. Heb 'm na wat heen en weer gepraat voor de actieprijs gekregen. Zou ze anders hebben laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.