zondag 26 februari 2012

Boodschappen afgelopen week

De afgelopen week is het prima gegaan met de boodschappen. Dit is mijn lijstje van week 8:

Week 8     20 - 27 februari 2012
WAT      *=aanbieding    @=afgeprijsd     WAAR PRIJS
appels, 6 stuks* AH 1,22
sinaasappels, 2x 2 kg* AH 2,99
pruimen met pit, gedroogd AH 2,19
halve perziken, blik AH 0,72
brie AH 0,85
kaas, jong belegen AH 4,57
sandwichspread, 2 potten* AH 2,29
chocoladehagelslag AH 1,10
melk, 6 liter AH 2,64
worst AH 1,09
brood, 1 volkoren AH 0,99
krentenbollen, 10 stuks AH 1,59
dieethalvarine AH 0,64
appelstroop AH 1,18
komkommer AH 0,69
prei AH 0,29
trostomaten, 5 stuks* AH 1,49
doperwten AH 1,85
maïskorrels, 2 blikjes AH 0,86
paneermeel AH 0,17
sardines, 2 blikjes AH 0,76
spekreepjes AH 0,79
gehakt, 500 gr AH 2,77
aardappelen, 3 kg* AH 1,39
roeryoghurt, 4 x 0,5 liter AH 1,72
tortillachips AH 0,75
TOTAAL week 8 37,59

De brie en de tortillachips gebruikte ik voor het warm eten. De gebakken brie bij de hutspot en de tortillachips op een ovenschotel met kaas.
Sommige voorraden zijn weer aangevuld, zoals de gedroogde pruimen, hagelslag en de sandwichspread.
In de AH-aanbieding de volgende week:
aardappels 2x 3 kg voor 2 euro
mandarijnen 1 kg 1,69
Zuid Afrikaanse wijnen met 25 % korting
verse pizza €2,24 lijkt me ook wel eens lekker - elk de helft is voldoende voor een warme maaltijd.

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer netjes uit, volgens mij eet jij ook altijd behoorlijk gevarieerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo zuinigaan

    De gebakken brie bij de hutspot en de tortillachips op een ovenschotel met kaas.


    heb je ook een recept van deze 2 maaltijden? lijkt me erg lekker

    groetjes ypie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 16 euro per persoon per week? Vraag me af hoe het kan? Voorbeeld voor de rest van NL.6 liter melk is veel, in verhouding met 1 volkorenbrood. Ik eet wel eens havermout 32 cent voor een pak bij Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naast het volkorenbrood aten we ook nog brinta, knäckebröd en krentenbollen. De krentenbollen staan op het boodschappenlijstje van deze week.
      Die 6 liter melk wordt in het weekend ook door jongste dochter geconsumeerd en van die melk maken we naast gewone consumptie ook custardvla, brinta pap etc.

      Verwijderen
  4. Die gebakken brie vind ik persoonlijk een hele leuke tip, want ik ben wel eens op zoek naar een vleesvervanger die ik nog niet ken.
    Bedankt!
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De wijnen bij de Hema zijn ook erg lekker en vaak nog een tikkie goedkoper dan die van de AH, ook met 25% korting. Ik woon er vlakbij, dus makkelijk te halen. Ik wacht op de avonden met 15% korting en haal dan een paar flessen.
    Groet, esther

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.