dinsdag 14 februari 2012

Dóórgaan!

Leuk dat ik zo veel reacties heb gekregen op mijn blogje over stoppen. Ik vind het hartverwarmend om te lezen dat veel lezers mijn weblog waarderen!

Dank daarvoor!

Hoewel ik soms een dipje heb, denk ik er niet over om te stoppen. Ik vind het leuk om te schrijven en ik vind zelf dat schrijven mij steeds beter afgaat.
Het schrijven helpt me zelf ook om te blijven besparen, om te blijven aflossen en het nieuws over die onderwerpen te volgen.
Tenzij er allerlei calamiteiten gebeuren kunnen jullie nog veel commentaren en ervaringen op bezuinig- en consuminder-gebied van mij verwachten.

En: blijf vooral reageren. Ook hiervoor mijn hartelijke dank!

23 opmerkingen:

  1. Hoewel 'k niet gereageerd op je 'stoppoging', ben 'k wel blij dat je doorgaat!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen Zuinigaan,

    Met een kom brinta voor me, ben ik blij dat je doorgaat met bloggen!!
    Fijne dag.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat e besloten hebt om toch dor te gaan. Al reageer ik niet altijd vind je wel een grote inspiratie!
    Fijne dag vandaag! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb gisteren niet gereageerd op je blog, maar ben blij dat je doorgaat met bloggen! Ik lees je stukjes elke dag.

    Leuke cartoon van Fokke en Sukke. Op de consuminderfora kom je vaak dezelfde mensen tegen :-)
    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat je blijft bloggen. En grappig,dat je zelf ook "leert"als je je gedachten verwoord. Worden we allemaal wijzer hier. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig! wat zou ik zonder je blogs moeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, Izerina heeft gelijk; de lezers leren en de schrijver ook. Ga lekker door zolang je zelf nog zin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Zuinigaan, wat leuk dat je doorgaat!Het schrijven gaat je inderdaad steeds beter af; grappig dat daar een ontwikkeling in is! Veel schrijfplezier dan ook gewenst!
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga door zo lang je het leuk vindt en je er de tijd voor hebt. Ik lees je blog elke dag, reageer een enkele keer als het over de OV chip gaat.
    Fijne dag
    AJA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf ook meelezen hoor, dus lekker doorgaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je niet stopt. Ik ben een fan van jouw blog maar reageer nooit. Je staat trouwens bovenaan in mijn favorieten lijst. Groetjes van Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Zuinigaan,

    Ik ben blij dat je doorgaat, het laat me juist ook zien hoe je langere tijd consumindert. Veel blogs gaan over beginnen met consuminderen, terwijl het bij jou juist gaat over het volhouden. En dat het doel daarbij zo belangrijk is: je hebt met pen en papier de berekening gemaakt en met je verstand een beslissing genomen. Je staat achter die beslissing en richt je leven daarnaar in. Dat blijft me inspireren. Bijvoorbeeld dat je voor je dagelijkse eten producten kiest die 'goed genoeg' zijn, maar af en toe iets eet wat 'goed' is en dat je je daar bewust van bent en er echt van geniet.

    Verder heb ik in de wijk naast je oude wijk gewoond, en weet ik precies over welke winkels, fietspaden, etc je het hebt. Ik woon nu (met man en 2 dochters) in het buitenland, maar vind het leuk om dat over mijn oude woonplaats te lezen.

    Groetjes,
    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Zuinigaan,

    Fijn dat je geen plannen hebt om te stoppen. Ik zal proberen vaker eens een reactie te plaatsen. Voor jou leuk om wat respons te krijgen.

    Tip: bespaarchick haalde inspiratie ook vaak van andere sites of uit het nieuws. Een keer alleen een (veelzeggend) plaatje posten of een cartoon oid is toch ook prima. Vind niemand erg hoor. Het valt ook niet mee om elke dag weer iets nieuws te bedenken.

    Je zou natuurlijk ook eens over onderwerpen kunnen schrijven die voor veel mensen op een bepaald moment in hun leven spelen, bijv de grote dingen als trouwen, kinderen krijgen, overlijden. Ook daar valt veel te consuminderen en te besparen. Of dat mensen (door jouw blog) over zulke dingen gaan nadenken en bewuster zijn van hun uitgaven en het omgaan met.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef gelukkig had ik je berichtje over stoppen niet gelezen ;)
    moest ik me ook geen zorgen maken! ben blij dat je
    doorgaat...
    ik laat niet altijd een reactie achter maar lees je
    wel dagelijks..
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn, gelukkig. Ook voor ons allen is deze blog een stimulans.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik was je een poosje "kwijt"
    Leuk je weer gevonden te hebben en te lezen dat je iig niet gaat stoppen :D

    Liefs, Charmaine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pfft, gelukkig maar. Ik ben blij dat je ons niet zo lang in spanning laat. Fijn dat je doorgaat!!!
    groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Zuinigaan,

    Wat ben ik blij dat dit blog blijft. Ik reageer niet altijd, maar ik lees het blog iedere dag.

    En mocht er eens een inspiratieloze dag zijn, neem dan een blogvrij dagje!

    Maar nogmaals, ga zo door, ik geniet nog steeds iedere dag van dit weblog, met bezuinigingstips, lekkere recepten, en ik kan mede dankzij dit weblog nog altijd leren dat ik per week veel minder aan boodschappen zou kunnen besteden.

    Verder vind ik de nieuwsberichten altijd leuk om te lezen, en soms kom ik ook links naar leuke websites tegen.

    Kort samengevat, ik lees al een paar jaar hier mee, ik reageer niet altijd en in het begin heb ik volgens mij nog nooit gereageerd, maar ik waardeer dit weblog enorm.

    Ik miste dit log toen het fout ging bij web-streepje-log, maar gelukkig heeft Zuinigaan haar plan getrokken en is elders verder gegaan met haar blog. En daar ben ik nog altijd superblij mee.

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Charmaine,

    Ik was jou ook al een hele tijd kwijt toen je op een andere manier ging bloggen. Was het niet zo dat je lid moest worden van een groep?
    Ik ga nu weer eens vaker bij je kijken.

    Groetjes VeggieMo (voorheen Monica)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.