Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

zondag 1 juli 2012

Krant

Ik heb een abonnement op de Volkskrant waarbij ik op zaterdag een papieren krant krijg en doordeweeks de internet krant kan lezen. Handig, scheelt papier en scheelt kosten in vergelijking met een krant die 6x per weer week op mijn deurmat valt.
Maar, dan moet de krant wel bezorgd worden. Gisteren gebeurde dat weer eens niet. Ik heb gebeld, er waren problemen met het vervoer, de krant zou om ongeveer 9.30 uur nabezorgd worden. Toen heb ik eerst maar eens boodschappen gedaan. Om half twaalf kwam ik weer thuis, nog geen krant. Ik heb opnieuw gebeld. Het had hun aandacht en mijn abonnement zou met 1 bezorgdag verlengd worden.
Hum, dat was niet mijn bedoeling, heb ik twee keer gebeld en dan heb ik nog niets! En als dat nou de eerste keer was! Het is mij al vaker overkomen dat ik geen krant kreeg en alleen de toezegging dat mijn abonnement met een bezorgdag verlengd werd. Ik krijg de indruk dat die hele nabezorging afgeschaft is en als je niet meer belt, dan is de winst voor hen en anders verlengen ze mijn abonnement met 1x een krant. Kost hun niets en ik heb telefoonkosten. Ik ben niet tevreden over de service!
Ik wilde graag de krant lezen, dus ben ik maar weer op de fiets gestapt en heb zelf een krantje gehaald. Heb ik toch de krant van 30 juni!

15 opmerkingen:

  1. Ik had dit ruim twee jaar geleden ook met de Telegraaf. Heel vaak niet bezorgd of veel te laat. Je belt en dan kom je eerst niet voorbij de computer. Die zegt al dat ze proberen de krant na te bezorgen maar het blijft meestal bij een poging. Na veel bellen eindelijk een mensch aan de telefoon en die begrijpt alles maar lost niets op. Wij waren die krant toch al helemaal zat door de slechte inhoud dus we hebben opgezegd. Geen dag gemist.
    Saar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ook een internetabonnement op de volkskrant. Regelmatig werd deze niet bezorgd en ook niet nabezorgd. Ben daarom overgestapt op een digitaal abonnement. Goedkoper en geen irritaties meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren overkwam mij hetzelfde....... Op internet de zaterdagkrant + bijlage lezen is toch niet hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Donderdag het Algemeen Dagblad niet ontvangen. Je krijgt niemand aan de lijn je mag alleen inspreken. Ze vragen of je hem digitaal wilt lezen. Nee dus. Je hoeft het komende kwartaal 1 dag minder te betalen. Hoorde later van andere krantenbezorger dat er niet meer nabezorgd wordt. Heb inderdaad krant niet gekregen
    Ik wil gewoon een krant op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze besparen er nog meer mee: elke bezorger krijgt een kwartaalbonus, maar alleen als er minder dan 2 klachten over zijn bezorgronde zijn gekomen. Zodra de 3e klacht binnenkomt, vervalt de bonus.

    Groet,
    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg nu twee zaterdagen de volkskrant gratis! Gisteren ontvangen, ik vond de inhoud matig. Het nieuws had ik al via het internet vernomen en de verdieping vond ik ook matig. Ik neem zeker geen abonnement

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een gewoon abonnement op de Volkskrant en in alle jaren dat ik dat heb (30?) zijn de keren dat de krant niet werd bezorgd te tellen op één hand. Dus ik ben heel tevreden. Maar juist met zo'n abonnement van maar 1 keer per week gaat het nog wel eens mis. Weet ik uit ervaring, want om reden van slechte bezorging heb ik de streekkrant inderdaad weer opgezegd. De Volkskrant heeft, meen ik, de nabezorging afgeschaft. In plaats daarvan wordt het abonnement dan met 1 (zater)dag verlengd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klopt, ze hebben de nabezorging afgeschaft en verrekenen dat - volgens hun- met de prijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn man bezorgt kranten en wij ontvangen met grote regelmaat de klachten van de abonnees over deze regeling mbt nabezorging die inmiddels door alle kranten wordt gevolgd. Er wordt gewoon niet meer nabezorgd. Dus als de distributeur geen krant bij ons (de bezorger) aflevert, kunnen wij geen kant op. Wij melden het 's morgens vroeg direct als er te weinig kranten zijn aangeleverd. Wij doen dan altijd een briefje bij de abonnee in de bus waarin wij uitleggen waarom wij geen krant konden bezorgen en wat de abonnee moet doen (bellen of e-mailen). Wij adviseren om zoveel mogelijk te klagen, misschien dat deze vervelende maatregel dan teruggedraaid wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lees maar eens op mijn blog hoevaak we al de krant niet hebben gekregen!
    We hebben een proef EK abonement maar van de 5 weken dat we hem nu krijgen hebben we hem 3.5 week niet gekregen of na bezorgd gehad!
    Word er echt niet goed van en ben blij als de proef voorbij is!

    Heb al 6,50 extra kosten op mijn tel-rekening vanwege het naar de krant bellen voor het NIET bezorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben ook de internet en zaterdag bezorging. Nog nooit problemen ehad, altijd op tijd, altijd aanwezig. Zaterdagkranten moeten gewoon op papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat slecht zeg! Ik heb geen krant, dus geen ervaringen ermee, maar het lijkt me ontzettend vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is heel lastig voor de bezorger die weekendabbonnee`s, soms staan ze verwerkt tussen de route maar soms alleen bovenaan,dan moet je tijdens je route heel goed opletten.
    De route kennen ze vaak uit hun hoofd, even checken of er iets nieuws bij gekomen is en bezorgen maar.
    Staat het weekend abbonement boven tussen alle erbij en eraf dan zie je dat toch weleens over het hoofd.
    Heel vervelend voor beide partijen, want de bezorger krijgt nav de klachten zelf ook op zijn kop en minder geld, en het zijn vaak toch de jongeren die dit vroege baantje doen en die kunnen het geld ook goed gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. daarom hebben wij geen krant meer. was een weekje wennen, maar nu vind ik het wel rustig, zonder alle ellende onder de neus iedere morgen. ik volg wel nieuwsuitzendingen op de radio en onderwerpen waar ik meer over wil weten, zoek ik op op internet. bevalt ons prima zo.........geen papier meer, geen kosten voor een abonnement, minder ergernis over voorgeschotelde meningen en eenzijdige belichtingen van onderwerpen van en door de redacteuren. ook op radio en tv, erger ik mezelf wel eens aan "nieuwsmakerij". ietsje minder "nieuws" geeft stukken meer rust ;-).

    BeantwoordenVerwijderen