maandag 27 mei 2013

Heerlijke verwarmende soep

Ik had gisteren 2 kippenpootjes ontdooid en bedacht zo tegen de avond dat ik eigenlijk het liefst een lekker warme soep wilde eten.
Dus heb ik 1 flinke ui (65 ct per kg) gesnipperd en gebakken in een lepel olijfolie en wat kerrie.
Daar deed ik 400 gram geschilde en in blokjes gesneden aardappels (35 ct per kg) bij
verder 1 winterpeen (99 ct per kg,) in kleine stukjes
flink wat water, de 2 kippenpoten (ingevroren, uit de aanbieding), 2 kippenbouillonblokjes
1 fijngewreven gedroogde rode peper en nog wat blokjes diepvries spinazie (ik had 150 gram).
Laat de soep een half uurtje pruttelen. (die spinazie voegde ik later toe)
Leg de kippenpoten op een bordje, haal het vlees van de botjes en snijd fijn. Voeg het fijngesneden kippenvlees bij de soep.
En voilà een lekkere, pittige maaltijdsoep voor 2 dagen, of voor 2 personen.

Als nagerecht: zelfgekookte havermout (ik had melk die nodig op moest)

3 opmerkingen:

  1. Klinkt heerlijk! Ik ben ook dol op soep.
    Het is niet alleen lekker, maar ook bijzonder geschikt voor restverwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nomnomnom. Ik krijg er trek van terwijl ik vandaag juist minder calorietjes binnen wil krijgen na dit weekeinde met uitspattingen.Sinds ik je blog lees doen wij ook meer aan restverwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben op vakantie en kook hier op flessengas. Dus wil ik niet uren soep trekken. Maar wat groenten.verwarmende specerijen en kruiden in het water en de staafmixer er op geeft ook een lekkere soep.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.