zaterdag 1 juni 2013

Een beetje vakantie op eigen terras

Het was gisteren prachtig weer. Ik ben lekker gaan zitten lezen en mijmeren op mijn terras. Altijd als de zon schijnt en ik zit heerlijk buiten, dan voelt dat als vakantie!
De bomen ruisten, de vogels floten. Ik hoorde zelfs een koekoek! Nooit eerder gehoord die roep van de koekoek, tenminste niet op mijn terras. Mijn moeder zei altijd dat de koekoek regen aankondigde. Als we op vakantie in Áppelscha waren en de koekoek riep, dan was het vaste prik: morgen waarschijnlijk regen. De verwachtingen zijn er niet naar, maar wie weet!
Ik heb heerlijk zitten niksen, daar was ik aan toe, lekker de boel de boel laten en genieten van de zon! Die zie ik veel te weinig de laatste tijd, ook figuurlijk kon het beter.

Mijn uitzicht vanaf het terras, links een meidoorn, rechts een es en achter populieren

3 opmerkingen:

  1. als de koekoek regen aankondigt hebben wij elke dag regen, want wij horen elke dag de koekoek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd lekker op je eigen terras te zitten en lekker te genieten van je eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.