zondag 22 december 2013

Extra geld verdienen

Als je geld tekort komt, kun je 2 dingen doen:

A. Besparen, bezuinigen, inkrimpen, minder uitgeven of hoe je het ook wilt noemen. In ieder geval zorg je dat je meer geld in je portemonnee overhoudt.

B. Extra inkomen verwerven.

Het valt in tijden van crisis nog niet mee om een beetje extra geld te verdienen.
- Ik heb in het verleden geprobeerd wat bij te verdienen met mysteryshoppen. Dat leverde bar weinig op en kostte veel tijd.
- Ook probeerde ik meer te gaan werken bij mijn werkgever. Dat kan volgens mijn leidinggevende alleen als ik mijn 4 (!) seniorenuren laat schrappen. Dus als ik een dag meer zou gaan werken, dan zou ik in feite 12 uren meer gaan werken. Mwah, toch maar niet! Ik zou dan in feite 4 uren vrijwilligerswerk moeten doen om een dag per week meer te mogen werken.
- Wat ik al jaren doe, is mail lezen bij MoneyMiljonair en Euroclix (klik). Vooral de laatste levert véél op, vooral nadat Euroclix er een paar jaar geleden toe overging om commissie te betalen op verdiensten van leden die door mij bij Euroclix kwamen. Ik zorg dat, als ik wat koop via internet, ik de aankoop via Euroclix laat lopen. Dan ontvang ik clix voor mijn aankoop. Ik wil de namen van bedrijven die met Euroclix samenwerken hier niet noemen, maar het levert zeker wat op!
Begin volgend jaar laat ik weer Euroclix uitbetalen, nu nog niet. Het is een leuk spaarpotje en hoe meer clix je verzamelt, hoe hoger de wisselkoers! Als je veel clix hebt, dan is het bijna dubbel zo veel als als je bijvoorbeeld 1.000 clix inwisselt. Het wachten is zeker de moeite waard.
Voorbeeld:
1.000 clix = 10 euro
10.000 clix = 150 euro
100.000 clix = 1700 euro

8 opmerkingen:

  1. Bij Euroclix heb ik net 25 euro bij elkaar gesprokkeld, weinig aankoop veel klikken, ach is weinig werk. Met consumerjury had ik cadeaubonnen 2x15 euro verdiend. Allemaal over ruim 1 jaar, doordat ik geen blog oid heb schiet het niet erg op. Ach alle beetjes zijn meegenomen toch? Ik heb kookboeken ervoor besteld die ik anders wellicht niet had gekocht maar eigenlijk wel erg graag wil hebben Jerusalem van Ottolengi o.a. Cadeautje voor mezelf en voor mijn vriend een boek wat hij graag wilde. Vind het een leuke bestemming om van dit extraatje zoiets te doen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tweede geldstromen hier: invallen bij oude werkgever( man/zeer incidenteel) vacatiegeld bij een commissie landinrichting, optredens met gitaar en vertellen ( man) verkoop van schilderijen Alles samen was het dit jaar toch ongeveer 2400 euro. Een groot deel gaat hiervan weer op aan hobby. Schilderlessen, muzieklessen, spullen voor de hobbies en boeken

      Verwijderen
  2. ik zou niet op je leidinggevende afgaan wat betreft die uren maar op je cao of op HR. want Senioren uren staan los van contract uren. Leidinggevenden zijn doorgaans erg slecht in het goed toepassen van de cao. Bij afwezigheid van een cao je contract en dit verhaal voorleggen bij de bond geeft ook duidelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie blog weer :) ik ben ook op zoek naar extra gastkindjes voor komend jaar :) ben benieuwd of alles door gaat wat ik hoop dan komen er zeker extra inkomen bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog!!
    Maar als je via internet iets koopt om clix te krijgen dan kost het je toch geld?? Ik koop niks via internet (geen geld voor) dus mijn clix sparen gaat ergg langzaam :( Groetjes Dian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar als je het toch al via internet zou kopen, dan is de clix route gunstiger omdat je dan ook die clix krijgt voor iets dat je toch al zou kopen.
      Zelf spaar ik punten via tns nipo en die laat ik omzetten in bol.com tegoed. Levert me per jaar net op wat ik daar ongeveer uitgeef.

      Verwijderen
  5. hallo zuinigaan
    bij je links staat het consuminderhuis, bedoel je daar annemiek mee?
    zo ja dan geef je een oude link door van een verkeerde stichting.
    zo niet dan heb ik niks gezegd.

    annemiek =
    www. consuminderhuisparkstad.nl



    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog Zuinigaan! Heb me er menig uurtje mee vermaakt! Ben nieuw in blogland dus kan nu eindelijk ook berichtjes achter laten. Ik heb me via jou een tijdje terug aangemeld bij Euroclix, en ondanks dat ik niet veel koop spaar je toch snel, je kunt vaak enquêtes invullen! Ga vooral zo door!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.