Een paar dagen geleden schreef ik over de brief van de Direktbank die niet kwam. Inmiddels is er 10.000 euro van mijn bankrekening verdwenen en doorgesluisd naar deze bank, maar een brief met een aankondiging van het incasso is er nog steeds niet.
Een andere brief die niet kwam: de afspraakbrief voor de 2e controle na de staaroperaties. Bij de 1e controle van het laatste oog dat geopereerd is, zei de oogarts dat ik binnenkort een afspraakbrief zou krijgen voor de 2e controle. Deze 2e controle zou moeten plaatsvinden 5 à 6 weken na het consult vlak na de operatie. De oogarts heeft mijn oog gecheckt op 4 december en 6 weken daarna is 15 januari. Maar ik ontving nog steeds geen afspraakbrief, terwijl dat zo langzamerhand toch wel zou moeten. Gisteren heb ik gebeld en gevraagd of er misschien iets mis gegaan is. Het bleek dat die 2e staaroperatie-controle van beide ogen helemaal niet in het systeem stond! Wel stond er eind februari een jaarlijkse diabetescontrole gepland. Nu heb ik een combinatie-afspraak en doen ze beide, zowel de operatiecontrole als de diabetesoogcontrole in verband met mogelijke ontwikkeling van retinopathie. De secretaresse zegde toe alsnog een afspraakbrief te sturen.
De fout doet mij denken aan de persoonsverwisseling voorafgaande aan de 1e staaroperatie. In verband met een latexallergie zou ik 's morgens vroeg als eerste geopereerd worden. Ik werd 2 werkdagen voor de operatie gebeld. Ik moest om 13.30 uur komen. Ik was enigszins overdonderd, waren de operatieschema's zodanig veranderd dat om half twee begonnen werd met opereren? Héél vreemd! Dus ik vroeg of er nu geen rekening meer gehouden werd met de allergie.
Er stond niets over in mijn dossier. Ik was toch mevrouw A .... (een veel voorkomende achternaam), geboren op 26 december 1942? Ja, ik was mevrouw A ...., maar ik ben geboren op 6 december 1952 en ik zou vanwege de latexallergie 's ochtends vroeg geopereerd worden. De operatieplanner zei toe om mij terug te bellen, ze wilde eerst overleggen. Er bleek sprake van een persoonsverwisseling en ik moest toch 's ochtends vroeg komen.
Er was vandaag wel een brief die ik totaal niet verwacht had: een brief van Essent, de nieuwe energieleverancier. Mijn contract gaat per 2 maart a.s. in, maar de brief nodigt mij uit om opnieuw klant te worden. Volgens de brief heb ik enige tijd geleden gekozen voor een andere energieleverancier. Ze vinden het jammer en ze willen mij graag weer terug en doen mij een Welkom-terug-aanbod. Ik heb 3 jaar geleden gekozen om van Essent naar Eneco te gaan. Bedoelen ze dat met enige tijd geleden? Ik noem dat zelf geruime tijd geleden en ik denk dat het Welkom-terug-aanbod dáár niet mee te maken heeft.
Wat is dit dan nu weer? Is het een vergissing, of heb ik nu bij beide energiebedrijven een contract en heb ik vanaf 2 maart geen contract meer? Krijg ik binnenkort zowel een eindafrekening van GroeneKeuze én van Essent?
Ik moet toch maar eens even bellen om te checken of ik per 2 maart nu geregistreerd sta als nieuwe klant. Ik heb mijn twijfels. Waarschijnlijk duurt het wel even voordat ik de juiste persoon aan de lijn krijg, daarom bel ik het liefst naar een gratis nummer, ik ga uitzoeken of dat bestaat.
Met al die brieven die niet komen en 1 brief die "verdwaald" lijkt, vraag ik me af of het schrijven van correcte brieven nu zó moeilijk is!
Heb jij ervaring met toegezegde brieven die niet komen en andere brieven zoals die van Essent?
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
woensdag 14 januari 2015
Over wachten op brieven die niet kwamen en over andere vergissingen
Labels:
Diversen
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hahaha, nee, weinig ervaring mee gelukkig. Hoewel er net wel een brief van Essent op de mat lag, die heb ik alleen nog niet geopend. Ik ben dit jaar wel naar Essent overgestapt, dus ik ging ervan uit dat het gewoon een welkomstbrief zou zijn. Goed dat je zelf scherp was met die allergie, wie weet wat ze hadden gedaan als het niet ontdekt was!
BeantwoordenVerwijderenMisschien ook wel een Welkom-terug-aanbod! Ik heb ze via het contactformulier gemaild dat ik als nieuwe klant het Welkom-terug-aanbod heel verwarrend vind.
VerwijderenHet schrijven van de brieven is niet zo moeilijk maar het zoekmaken ook niet, jouw dochters niet te na gesproken maar bij Postnl raakt nogal eens wat zoek of wordt verkeerd bezorgd
BeantwoordenVerwijderen(enne ja mijn vorige blog is gekaapt, heb nog niets gehoord van blogger hoewel 'k dit heb gemeld)
groet
Onderschat de post niet.. Ik herinner me levendig de dag dat de postbode me een stapel post overhandigd die acht centimeter dik is, terwijl ik in de tuin werk. Er komt een man met koffer en net pak aanlopen, nee he weer zo'n deurverkoper. Het was een deurwaarder. Die was ingeschakeld wegens wanbetaling.. Ik had de rekening, de aanmaningen, de waarschuwingen en de deurwaardersbrieven net aangepakt.. Bij een kop koffie heb ik afgesproken de rekening te betalen. 37,?? Voor een behandeling bij de tandarts. En ik heb een klacht ingediend bij de TNT. En de extra bedragen heeft de TNT moeten betalen, samen met de kosten van de rechtbank.
BeantwoordenVerwijderenDe deurwaarder deed niet moeilijk. Het was heel duidelijk dat ik niet eerder had kunnen betalen.
Petra