woensdag 21 januari 2015

Warme truiendag!

Gisteren was ik met een collega op cursus. De cursuslocatie was in het gebouw waar ik tot tien jaar geleden werkte. Wel weer eens een leuke "walk down memory lane", maar het was me daar koud! Brrr!
Mijn werkgever is duidelijk zuinig met stoken. Meestal is het op maandagochtend koud, vlak na het weekend moet alles nog even weer op gang komen. Maar ook gisteren was het onaangenaam koud. En daar was ik niet echt op gekleed. Ik had een vrij dun shirt aan. Thuis stook ik niet zo veel, maar daar zorg ik voor een dekentje en een warm jasje of vest. Die neem ik niet mee naar mijn werk.
Wat mij betreft had het gisteren warme truiendag mogen zijn!

Overigens, het is binnenkort weer warme truiendag, noteer maar vast in je agenda: op 6 februari is het warme truiendag (KLIK)!

Op deze dag wordt landelijk de aandacht gevestigd op zuinig stoken. Het is een vrijdag, dan werk ik niet. Als ik thuis ben, dan is het in ieder geval warme truiendag, want dat is het iedere vrijdag.

Komende zaterdag, 24 januari is in Tilburg in het textielmuseum het evenement: "Dé trui van 2015 (KLIK)"
Dresscode: een lekker warme trui!

In Vlaanderen heb je de Dikke truiendag, die is een week later, namelijk op vrijdag de 13e februari.


3 opmerkingen:

  1. Hier is het elke dag warme truiendag ;) Behalve in de zomer utieraard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het niet prettig als het op het werkt te warm is maar zeker niet te koud. Je krijgt dan koude handen, heel onprettig. Werkt voor mij ook niet bevorderend qua prestaties. Bij ons is de temperatuur best goed. Ook in de zomer. Geen warme truien dagen bij mijn baas en thuis ook niet. Hoewel ik de temperatuur overdag (als ik maar even thuis ben) wel op 19 graden zet is dat echt het minimum voor mij. Man vindt dat veel te koud maar goed hij is dan ook niet thuis. Ik hou niet van onder dekentjes zitten, ik sta wel duizend keer op en dan gaat het me irriteren. In de avond staat ie op 20 graden en dan is het ook niet nodig.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij ons is het vaak , trek maar een trui aan of leg een deken erbij op je bed en dan vooral s'nachts omdat we de kachel dan laag hebben staan .

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.