donderdag 10 september 2015

Ziggo en het abonnementsgeld voor september

Op 6 augustus stapte ik over naar een andere internetprovider en ik had al op 7 augustus al een SMS van Ziggo. De dag daarna werd ik gebeld en is er afgesproken dat ik mijn abonnementsgeld over 28 t/m 31 augustus terugkrijg.
Ze hadden bij dit bedrijf weken de tijd om mijn abonnement stop te zetten, maar toch inden ze op 28 augustus het abonnementsgeld voor september, terwijl juist op die dag, op 28 september, het signaal stopte. Ik had geen abonnement meer maar ik had wel betaald.
Dit abonnementsgeld over september heb ik laten terugstorten en ik heb de klantenservice gemaild.

Gisteren kreeg ik antwoord:

 Bedankt voor uw mail van 29 augustus 2015, waarin u een vraag heeft over de factuur.
Graag informeer ik u dat u altijd bij Ziggo het abonnement vooruit betaald (sic!). De factuur voor de maand september was dan ook al gemaakt in het systeem voor uw abonnement is opgezegd.
Eind september gaat u een slotfactuur krijgen waarop u eventueel teveel betaalde kosten terug krijgt.

Dus ze kunnen wel snel reageren en bellen, maar facturen terughalen kan niet? Ik ben benieuwd naar de slotfactuur van september!

9 opmerkingen:

  1. Ik had het laatst ook bij KPN ja, en dat was ook nog met een acceptgiro. Dan zou je denken dat - omdat ze het niet kunnen incasseren, maar jij het zelf over moet maken - het makkelijker is, maar nee hoor. Gewoon betalen en dan later krijg je het wel terug...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ze kunnen me wat, daar bij Ziggo! Ik moet de nieuwe provider ook al betalen + het extra geld dat je kwijt bent bij de overstap. Hoe noemen ze dat ook al weer? Activatiekosten of zo? Ziggo wil geld voor niet geleverde diensten en dan later het te veel betaalde weer terugbetalen. Ze hebben mij in de mail niet gemeld dat ik MOET betalen, dus neem ik aan dat ze akkoord zijn met de terugstorting.

      Verwijderen
  2. Maar je blijft wel reclame maken op je blog voor Ziggo! Trouwens heel vervelend al die reclames op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reclames zijn afgestemd op de lezer die hier komt kijken, ze zijn afhankelijk van jouw internetgedrag. Ik bepaal niet de inhoud van de reclames, want die zijn voor iedere lezer verschillend.

      Verwijderen
    2. En als jij de reclame irritant vindt, dan kun je het beste een Adblokker installeren.

      Verwijderen
  3. Wij zijn al per 1 april gestopt bij tele2. Ik had een opzeggingsbrief geschreven naar hen en omdat ik maar niks hoorde maar eens gebeld. Ze zouden mijn opzeggingsbrief niet ontvangen hebben. Dus moest ik de maand mei gewoon door betalen en daarna was ik van het abonnement af. Ik checkte begin september mijn bankrekening (was iets later dan normaal ivm verhuizing en tijdelijk op een camping wonen) en tot mijn grote verbazing was er tot de 28e augustus elke maand het abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. Gebeld, vergoedingsformulier ingevuld en maar wachten... Gister uiteindelijk maar weer eens gebeld hoe het zat. Als het goed is wordt het nu binnen 4! weken terugbetaald en dat ik kreeg ik te horen toen ik in totaal al 45 minuten aan de lijn was met ze.... Ik word hier zo beroerd van...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat bij een overstap het volgende bedrijf, in mijn geval Telfort, de opzegging regelen. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan toen ik van tele2 naar Ziggo overstapte. Ik kreeg bij beide overstappen heel snel bericht van de telecomprovider waar het abonnement stopte. Dus geen brieven die zoekraken, maar onderlinge communicatie tussen telecombedrijven.
      Financiële tip: je kunt automatische incassobetalingen waar je het niet mee eens bent laten terugstorten. Dat kan bij alle banken, in ieder geval als je internetbankiert.
      Ik bel eigenlijk nooit. Ik heb er het geduld niet voor en een paar mailtjes kosten niets. Met die mailtjes heb je toezeggingen op schrift. Met een telefoon heb je helemaal niets, of je moet het gesprek opnemen, maar dat doet bijna niemand.

      Verwijderen
  4. Ziggo opgezegd i.v.m. overlijden.
    Definitieve afrekening kwam na 5 maanden, op naam van de overledene...

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.