dinsdag 29 december 2015

Goedkope batterijen hoortoestellen en gratis batterijen!

Mijn audicien verkoopt batterijen voor 6 euro per pakje, daarin zitten 6 batterijtjes en ik heb  ongeveer 2 batterijtjes per week nodig. Je kunt ze bij de audicien ook in voordeelverpakking kopen, dan betaal je 25 euro voor 36 batterijen. Kopen bij de audicien kost mij, als ik voordeelverpakkingen koop, ongeveer 72 euro per jaar. Het zijn geen A-merk batterijen, maar een voor mij onbekend merk.
Nu weet ik een internetadresje, waar de goedkoopste €1,39 per 6 batterijen kosten. Als ik mijn batterijen daar koop, dan zijn mijn kosten €24,56 per jaar. Ik koop daar al jaren, het bevalt prima, dus daar ben ik toen ik mijn nieuwe hoortoestellen kreeg mee doorgegaan.

Maar, in mijn oude hoortoestellen gebruikte ik een ander, groter type batterijen, namelijk type 13 met een oranje verpakking. Ik gebruik nu type 312 in bruine verpakking.
Mijn oude hoortoestellen houd ik als reserve, maar ik verwacht niet dat ik die binnenkort nodig heb, ik heb ze acht jaar lang zonder problemen gebruikt.
Die batterijtjes in oranje verpakking liggen nu in een lade te verstoffen.
Jammer!

Ik heb 8 verpakkingen die bruikbaar zijn tot in 2016 en 9 verpakkingen bruikbaar tot in 2018, in totaal ruim 100 batterijtjes.
Als jij belangstelling hebt, mail me dan op zuinigaan@gmail.com, dan stuur ik ze je toe!

Update: Ik had 2 reacties, de eerste was een goed doel en daar ga ik ze naar toe sturen. Corry, ze zijn onderweg!

10 opmerkingen:

  1. Zelfs de action verkoopt batterijen voor hoortoestellen en aanzienlijk goedkoper dan bij de audicien. Toen zoonlief nog hoortoestellen had had ik daar voor nood eens batterijen gekocht, deze hadden dezelfde kwaliteit maar voor een goedkopere prijs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorm prijsverschil zeg tussen online kopen en via je audicien! Fijn dat dit mogelijk is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met de technologie van vandaag de dag zou je verwachten dat, naast de verbeterde kwalititeit van de hoortoestellen (waarover je onlangs schreef),er gebruik gemaakt wordt van bijvoorbeeld kleine duurzame (lithium) accu's, die je geregeld oplaad. Maar goed, ik ben niet thuis in dit onderwerp :-)
    Ik zag dat er ook een oplaadbare versie is van dit type batterij. Kosten € 27,50 (15000 keer opladen). De lader is wel prijzig (€ 70). Over een aantal jaar gezien is het misschien best interessant. Zie: http://m.hearplanet.nl/hoortoestel-batterijen/hoorbatterijen-oplaadbaar/power-one-p312-accuplus-ni-mh.html
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je de batterijen uit je oude hoortoestellen verwijderd?
    Schijnt beter te zijn i.v.m. gaan lekken of zo.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt, ze kunnen gaan lekken en dan maken ze je toestel kapot. Ik had het pas zelfs met mini penlights die nog in de verpakking zaten. Ze lagen eg wel al een tijd maar in een droge kast in de verpakking zou je dat toch niet verwachten.

      Verwijderen
    2. Jazeker, die batterijen heb ik meteen toe ik de nieuwe toestellen kreeg er uit gehaald. Batterijen moet je inderdaad nooit ongebruikt ergens in laten zitten, ook niet in hoortoestellen.

      Verwijderen
  5. Wat een prijsverschil! Ik hoop dat je iemand met de andere batterijen blij kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa ik ben heel blij al is het niet voor mezelf. De zorg is al zo duur dat ik met het geld wat ik voor ons meisje bespaar weer andere dingen kan doe! We hebben gelijk gisteren spaanse sloffen samen gekocht. Wat was ze trots

      Verwijderen
    2. Gisteren lukte het niet meer om de bubbeltjesenveloppe te posten. De brievenbusopening is met het oog op vandalisme al versmald. Vandaag heb ik het naar het postkantoor gebracht en binnen in de brievenbus gedaan. Daar was geen versmalde opening!

      Verwijderen
    3. 'Hartelijk bedankt namens onze Corrie!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.