zondag 24 januari 2016

Boodschappen, heel veel boodschappen!

Toen ik het nazocht, bleek dat ik op 5 december voor het allerlaatst boodschappenlijstjes gepubliceerd heb op deze blog! Dat is heel lang geleden. Het is de hoogste tijd om weer eens een lijstje te publiceren!
Waar zal ik mee beginnen?
Ik denk dat ik maar gewoon de aflopen 2 weken doe. Ben je geïnteresseerd in de weken tussen 30 november en 11 januari, klik dan op het tabblad boodschappen rechts boven.

Eerst de afgelopen week. Daarin kocht ik heel veel vis. Deze vis kan heel lang in de voorraad bewaard blijven, behalve de gerookte haring, die is beperkt houdbaar.
Andere aankopen voor de basisvoorraad: linzen, uien, wortelen.
Ik had nog veel fruit in voorraad, waardoor ik niets hoefde te kopen. De volgende week maar weer eens fruit aanschaffen.


Week 3 van 18 - 25 jan '16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN  0
ONTBIJT EN LUNCH
eieren, 6 stuks Jumbo 1,29
melk 2 liter Jumbo 1,09
melk idem AH 1,09
jam, abrikozen Jumbo 1,05
sinaasappel marmelade Jumbo 0,84
blauwe kaas AH 1,69
2 Italiaanse bollen* AH 0,79
roggebrood AH 0,95
rozijnenbrood* AH 1,03
brood AH 1,29
roomboter, bio* AH 1,19
WARME MAALTIJD
rode uien Jumbo 0,75
gele uien, 2 kg AH 1,39
winterpeen, 1 kg AH 0,89
Chinese kool* AH 0,99
komijnzaad, potje AH 1,98
haringfilet, gerookt AH 2,62
tonijn, 9 blikjes* AH 8,76
chorizo AH 1,85
linzen, 900 gram AH 1,39
yoghurt Jumbo 0,39
LEKKERS/diversen/tussendoor
paté* AH 1,33
TOTAAL week 3, jan '16 34,64

Dan week 2, de laatste hamsterweek van januari al weer. De pindakaas en het knäckebröd is rechtstreeks naar de voorraad gegaan, evenals de potjes kool en bonen.  De mandarijnen zijn al op, maar de picalilly en de Amsterdamse uien zijn er nog voor bij de kapucijners of bruine bonen.
Zowel in week 2 als week 3 kocht ik 900 gram linzen, samen 1800 gram. Ik ben weer goed voorzien! AH verkoopt verschillende soorten gedroogde linzen, waarvan Valle del Sole veruit de goedkoopste is.  Dat maakt linzen tot een heel goedkope leverancier van eiwitten, vezels, vitaminen en mineralen. Ik neem ongeveer 100 gram per persoon per maaltijd (let op, voor grote eters is dit een beetje krap!).


Week 2 van 11 - 18 jan '16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
mandarijnen, 2x 1 kg (hamster)* AH 2,39
bananen, 6 stuks AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
knäckebröd, 4x (hamster)* AH 1,82
melk AH 1,09
pindakaas 2x (hamster)* AH 2,29
brood AH 1,19
kaas* AH 3,67
WARME MAALTIJD
prei, 2x (hamster)* AH 0,45
potje rode kool + potje bonen (hamster)* AH 1,22
Savooie kool AH 1,29
Amsterdamse uien AH 0,69
piccalilly AH 0,64
worst 2x (hamster)* AH 2,94
linzen, 900 gram AH 1,59
vla x2 (hamster)* AH 1,22
LEKKERS/diversen/tussendoor
dropjes  Kruidvat 1,77
stroopwafels AH 1,29
volkorenbiscuit AH 0,65
TOTAAL week 2 jan '16 27,19

6 opmerkingen:

  1. De hamsterweken schelen altijd behoorlijk in de weken erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt vor je lijstje, wij betalen voor pindakaas het dubbele, maar gelukkig is het nu hier te koop. Brood wordt iedere dag vers geaald en kost 20 ct. belachelijk goedkoop. Er is hier op het dorp 1 soort alleen wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kopen ook steeds meer linzen (en bonen enzo)
    In tegenstelling tot wat ik vroeger dacht kom ik er nu dus achter dat je er echt hele lekkere dingen mee kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gaan weer voor de Hello Fresh box deze week. Dus zullen weinig uitgeven aan de overige boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Jumbo is echt mijn winkel. Ze verkopen alcoholvrij Jever bier en dat is Zo lekker. Prachtige buitenlandse kazen. Veel keus in thee. Etc. 1 advies: verkoop in de toekomst ook alcoholvrije wijn. Dat mis ik nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.