donderdag 2 juni 2016

We gaan de kwaliteit van de dienstverlening verhogen!

Mijn internetprovider stuurde mij een brief: ze zijn de hele tijd bezig met het verbeteren van hun producten en dienstverlening!
Dat is prachtig, maar daarom moeten ze de prijzen verhogen. Mijn 3 in 1 pakket wordt 2,5% duurder, vast bellen wordt per 1 juli maar liefst 10% duurder.
Dat vind ik nu weer een stuk minder prachtig!
10% vind ik veel!
Dat betekent dat een gesprek van 30 minuten in Nederland mij €3,41 kost. Met mijn mobiele abonnement mag ik maximaal 200 minuten per maand bellen en dat kost mij 4,50 per maand. Als ik maximaal gebruik maak van mijn mobiele abonnement, dan kosten gesprekken met mijn mobiele telefoon een stuk minder.
Toen ik in augustus mijn 3 in 1 contract afsloot met mijn provider, heb ik besloten mijn vaste telefoon te houden, maar mij daarop in principe alleen te laten bellen. Zelf bellen doe ik met mijn mobiele telefoon.

Je vraagt je misschien af waarom ik nog een vaste telefoon heb?
Dat is vooral omdat generatiegenoten ook een vaste telefoon hebben. Mijn broer belt veel voor zijn werk kan gratis bellen van vast naar vast. Met hem spreek ik regelmatig wel een uur. Ik bel hem mobiel en meteen daarna belt hij terug. Dan bellen we gratis.
Gisteravond belde mijn nicht, ook naar mijn vaste telefoon. We hebben 45 minuten met elkaar gesproken, ik had haar eerst met mijn mobiel gebeld.
Ik zou mijn vaste abonnement kunnen omzetten naar gratis bellen van vast naar vast en daarnaast zou ik ook nog gratis bellen naar mobiel kunnen toevoegen. Beide diensten kosten 5 euro per maand, dus volledig gratis bellen in Nederland met mijn vaste telefoon zou mij 10 euro per maand extra kosten.
Tot nog toe vond ik dat niet nodig.

10 opmerkingen:

  1. Ondanks de hoge bel kosten per minuut hebben we hier de vaste lijn aangehouden. Het is de uitgaande lijn voor de alarm installatie en als een soort noodnummer voor onze ouders/schoonouders.

    Zelf voeren we alle gesprekken via mobiel, maar deze gaat na 21 uur op "slaapstand" of "vliegtuig stand" om niet uit ons bed gebeld of ge-appt te worden.

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu een t.el.fort mobiel abonnement en daarbij is bellen na 10 min gratis. Dan wordt het dus veel minder prijzig bij lange gesprekken. Misschien iets voor jou zodat je de vaste lijn op kan zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem niet aan dat het gebeld worden op je mobiel voor de bellers gratis is. Daar gaat het mij juist om, om dat gebeld worden.
      Ik heb zelf ruim voldoende aan max 200 belminuten of sms-en per maand. Met mijn kinderen en collega's whatsapp ik altijd. Dat kost geen belminuten.

      Verwijderen
  3. Meer redenen om de vaste lijn te houden:
    - dove mensen horen mij beter met de vaste lijn
    - bedrijven geef ik niet mijn mobiele nummer, nu ik niet meer werk. Ik ben altijd onderweg!
    -de IPhone heeft niet een geweldige antenne. Soms moet ik bij het raam staan om te bellen, dit euvel had ik ook met mijn kleine Nokia op kantoor. Ik was niet altijd goed te verstaan door bedrijven, die ik toen wel mijn mobiele nummer gaf.

    200 minuten zijn voor mij te weinig. Ik heb nu 500 minuten en ik haal dit niet maandelijks. We bellen allemaal minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vaste lijn en mijn telefoon daarbij zijn voor mij ook veel beter te verstaan dan mijn mobiele toestel.
      De geluidskwaliteit is aanmerkelijk beter.

      Verwijderen
    2. Ik ben niet doof, maar als autist heb ik ook moeite mensen te verstaan en bel ik veel liever met de vaste lijn!
      Ik heb daar wel onbeperkt bellen op zitten want ik bel best wel veel en toen ik per minuut betaalde zat ik altijd boven het bedrag wat ik nu betaal.

      Verwijderen
  4. Ik ben het met je eens dat de belkosten absurd zijn gestegen. Eerst was het een paar centen per minuut, en na zes uur voor de helft. Dat laatste is ook al niet meer het geval, tenminste bij onze provider niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een sim noot bij bel simpel met onbeperkt bellen en sms en 1000 mb voor 10 euro per maand miss is dat een optie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben een bellen en internetabonnement bij een provider. Is niet de goedkoopste, wel een heel goede. Bellen naar vast en mobiel kost ons niets extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit bij dezelfde provider als jij en ik heb er ook achter aan gebeld! Ik was nogal verbouwereerd over de verhoging. En er is nu niets meer te kiezen...het is dit pakket en bam niks anders. Als je alles weer fijn op jaarbasis uitrekent tikt het wel weer fijn aan....Een goedkopere optie heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik zeg mijn vaste lijn ook niet op, puur om idd gebeld te kunnen worden en buiten dat, ik heb mijn mobiel niet altijd bij me, ook weleens uit staan.....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.