donderdag 12 januari 2017

Verbaasd ben ik niet meer, maar wel verontwaardigd!

Op 7 december ontving ik 2 identieke mailtjes van de Direktbank met daarin de volgende tekst:


Bedankt voor uw e-mail. U stuurde ons een verzoek voor een extra aflossing per januari 2017. Hiermee bevestig ik de ontvangst van uw verzoek tot extra aflossing. Binnen tien werkdagen wordt uw verzoek verwerkt.
Wanneer wordt de aflossing geïncasseerd?
De incasso gaat plaatsvinden tussen de tweede en vierde week van januari . Kort voor de incassodatum ontvangt u van ons een brief waarin wij aankondigen uw extra aflossing te gaan incasseren.

Ik dacht toen: dat moet ik nog zien, ik ken jullie langer dan vandaag. Waarschijnlijk blijkt pas een dag van tevoren dat er €7500,- op de incassolijst staat. Als ze wel eens een keertje doen wat ze beloven, dan zouden ze me aangenaam verassen.

Wat ik al verwachtte gebeurde. Ik heb geen brief van de Direktbank ontvangen. Gisterochtend stond het bedrag nog niet in de incassolijst, maar gisteravond ineens wel. Vandaag, 12 januari wordt het bedrag na 11 uur geïncasseerd. Gelukkig wordt er niet 2x 7500 geïncasseerd, zoals ik misschien uit de twee mailtjes had kunnen afleiden.  Dus dat is mooi!


Dit is al de zoveelste keer dat het fout gaat.
In feite gaat het nooit goed.

In februari 2016 ging het fout: geen brief
In januari 2015 ging het fout: eveneens geen toegezegde brief
Ook in januari 2014 ging het fout: incasso kwam weken later dan toegezegd
In januari 2013 viel het reuze mee en waren ze maar een paar dagen later dan de beloofde datum. Wel was het toen zo dat een antwoord op mijn verzoek ruim een maand op zich liet wachten.
In juni/juli 2012 ontving ik geen brief, maar toen ik belde bleek de incasso wel in de planning opgenomen. Uiteindelijk heb ik ook toen helemaal geen brief gehad.
In 2011 heb ik 2 verzoeken gedaan omdat het eerste verzoek was zoekgeraakt bij de bank (klik)
In 2010 deed ik mijn eerste aflossingen, maar toen heb ik niet over deze extra aflossingen geblogd. Toen ging het misschien ook wel fout, maar toen was ik nog niet ervaren en toe zag ik er uiteraard nog geen patroon in, inmiddels wel!

Wat een sukkels zijn het daar bij dit onderdeel van de ABN AMRO!
Het is gewoon ongelooflijk!

14 opmerkingen:

  1. Daar zou ik ook slecht tegen kunnen. Gelukkig werkt het bij ons niet met incasso maar mogen we het zelf overmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch niet meer van deze tijd. Gelukkig ben je straks van de hele hypotheek af! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was toch moeilijk een brief te schrijven in de periode januari? Misschien ontvang je net als ik destijds nog een keer een mooie bos met excuus bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij heel irritant, inderdaad! Gelukkig ben je over niet al te lange tijd van ze af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een prettig vooruitzicht inderdaad, dat ik over een jaar van ze af ben!

      Verwijderen
  5. Ach het hele ABN is wat dat een drama. Zo erg dat ik nu een duurdere hypotheek heb omdat ik pertinent geen klant meer wilde zijn bij ze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op hypotheekgebied nog nooit klachten gehad moet ik zeggen. En dat in 12e hypotheekjaar alweer..

      Verwijderen
  6. Ze zijn in ieder geval wel consequent :-)
    Prettiger zou zijn wanneer je zelf het bedrag kon overmaken, dan hoef je niet zo lang zoveel geld op je lopende rekening te hebben staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooo, Is het een onderdeel van de ABN, dat verklaart alles!!!!
    Ik heb me (heel toepasselijk) groen en geel geërgerd aan de ABN bij het versneld aflossen van de hypotheek. Werkelijk geen enkele afspraak kwamen ze na! Het bloemetje dat ze me aanboden heb ik geweigerd met de opmerking dat ze het geld beter konden besteden aan de opleiding van hun personeel. Heeft dus ook niet geholpen :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik was blij met het bloemetje van de Direktbank. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het weigerde. Het was de eerste en de laatste keer dat ze meedachten. Er is toen wel iets veranderd.

      Verwijderen
  8. Niet normaal hoor. Dat het altijd niet goed gaat. Dit blogje is geen reclame voor hun. Misschien krijg je nog een x een bloemetje... zullen ze ook wel niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeer irritant als je er niet van op aankunt..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat slecht zeg, sowieso vind ik het altijd al zo'n drama dat je zo lang moet wachten. Dat zou mij er echt van weerhouden om bij Directbank te bankieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt niet bankieren bij deze bank. De Direktbank was een bank die hypotheken verstrekte en die bank bestaat alleen nog voor diegenen die al geruime tijd, namelijk vóór 1 januari 2011, een hypotheek bij deze bank hebben.
      Na 1 januari 2011 kon je bij hen geen hypotheek meer krijgen.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.