donderdag 24 augustus 2017

Weer thuis!

Gisteren ben ik door mijn jongste dochter en haar man weer thuis afgezet.
Het waren 6 bijzondere vakantiedagen!
Voor het eerst was ik met mijn dochters en hun partners en de baby's op vakantie op Ameland! Ik vond het geweldig leuk om de kindjes zo intensief mee te maken. Mijn kleindochter is nu 10,5 maand en mijn kleinzoon is 9 maanden. Ze kunnen al zo ongelooflijk veel!
Ze kruipen of tijgeren, gaan staan, gaan weer zitten en kunnen overal bij! Niets is veilig voor ze, als je niet heel snel bent, dan hebben ze weer een telefoon te pakken, of een boek of een tijdschrift. Andere dingen dan speelgoed zijn over het algemeen veel interessanter! Zo speelde mijn kleindochter heel lang met de schoen van haar vader. Het lukte om de veter uit de schoen te trekken, ze plukte gras en dat kwam in de schoen. Ze vond ook een stokje en dat werd in en uit de schoen gelegd. En ondertussen brabbelen, erg leuk!
We zijn allemaal uit eten geweest, maar niet allemaal tegelijk, want je kunt de kindjes  niet 1,5 - 2 uur in een kinderstoel zetten, in ieder geval mijn kleindochter niet. Ze is erg beweeglijk en vindt een kwartier echt lang genoeg! We hebben er het volgende op gevonden: de koppels zijn afzonderlijk uit eten geweest en ik ben samen met mijn dochters uit eten geweest. De anderen maakten steeds een maaltijd in het huisje.
Ik huurde 4 volle dagen een elektrische fiets. Het was erg fijn om daarop te fietsen. Vooral de harde wind was een peulenschil op de turbostand van de fiets. Ik fietste op een recht stuk fietspad zonder andere fietsers op een bepaald moment wel bijna 35 kilometer per uur! Wauw wat een snelheid. Zo snel fietste ik nog nooit. De elektrische fiets is ook handig voor steile duinen die ik op een gewone fiets bijna niet kan befietsen, ook niet met een fiets met versnellingen.
Het huisje was comfortabel en tamelijk luxe, er was een bubbelbad, een koelkast, een vaatwasser en een combi/magnetron. Vooral dat laatste was tot groot genoegen van de kinderen. De magnetron was zo laag, dat ze bij alle knopjes konden, en die gingen leuke geluidjes maken als je ze aanraakte. Ze hebben hem niet in werking gekregen, maar dat scheelde niet zo veel.
Er waren 3 slaapkamers, een ruime speelhoek en een woon/eetkamer. Prima geregeld! De bedden (boxspring) waren heel anders dan ik gewend was en het dekbed was veel te warm. Ik vond de boxspring veel te verend, elke keer dat ik mij omdraaide had ik het gevoel dat ik in een bootje lag dat heen en weer schommelde. Heel storend! Dat was een beetje jammer, want daardoor lukte het slapen de eerste dagen ondanks het open raam niet zo goed.  Uiteindelijk wende het bed en ging het slapen wel beter.

Dan vraag je misschien: wat kost dat allemaal? Ik heb geen idee. Ik vind het deze keer ook niet heel interessant om precies te weten hoeveel geld er uitgegeven is. Ik merk dat ik daarin verander, misschien omdat mijn inkomen ruim genoeg is. Er moeten nog wat kosten verrekend worden. De ene schoonzoon betaalde de fietsen en de andere betaalde de boot, verder waren er natuurlijk boodschappen. Ook betaalden we allemaal 100 euro mee aan de huur van het huisje.

8 opmerkingen:

  1. Dit klinkt als een fantastische vakantie. Lekker genieten van de kleinkinderen en van elkaar. Dat uit eten hebben jullie creatief opgelost. Top idee���� En wat het heeft gekost? Onbetaalbaar lijkt mij om je kleinkinderen van zo dichtbij te zien opgroeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt heerlijk. Fijn dat je zo genoten hebt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dochter en partners samen een weekje willen doorbrengen en je bent duidelijk niet als oppas mee.
    Zo'n boxspring vond ik in een hotel ook altijd vreselijk, net alsof je er elk moment kan afvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAt leuk,je kleinkinderen echt hele dagen meemaken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te horen heb je een fijne vakantie gehad. De kosten maken dan ook niet zoveel uit, het gaat erom dat je kan genieten. Daar gaat het uiteindelijk om in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk zeg, de hele familie bij elkaar en ook nog eens in harmonie. Je bent echt wel losser geworden in de loop van de jaren in je houding tegenover geld. Nu is het een middel om mooie en fijne dingen mee te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.