zaterdag 28 oktober 2017

35 euro per week - al weer ver beneden budget!

Weer een week met weinig uitgaven. Ik kocht vrij veel groenten, ruim 4 kg, dat is 580 gram per dag gemiddeld. Zo veel groenten heb ik niet gegeten, dus ik heb wat voorraad opgebouwd, de wortelen, uien en pompoen zijn prima bewaargroenten, die blijven onder de juiste omstandigheden nog een hele tijd goed. Verder heb ik nog steeds appels over van de boodschappen van een paar weken geleden. Die zijn in de groentelade nog steeds uitstekend van kwaliteit.
Ook kocht ik weer wat voorraad kattenbrokjes. Ik heb nu in totaal 3 kg op voorraad, dat is voorlopig ruim voldoende.

 21 - 28 okt. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
Voeding
bananen, 5 stuks Aldi 1,09
brood, 1 hele volkoren AH 1,19
cottage cheese, 2x 200 gr AH 1,10
geitenkaas, 2x een rol van 180 gr* AH 1,99
rijstwafels, 2 pakjes Aldi 0,58
pindakaas met stukjes noot, grote pot Aldi 1,79
uien, 750 gr. Aldi 0,49
komkommer, ca 500 gr Aldi 0,59
2 kg winterpeen* AH 0,76
hokkaido pompoen, 820 gr. * AH 1,48
tofu gehakt* AH 1,49
roeryoghurt, 2x AH 0,90
roeryoghurt Aldi 0,45
rabarbercompote, 2 potjes* AH 1,10
Snacks
chocolade met caramel* AH 2,20
Dranken
melk AH 1,39
Kat
2x 1 kg kattenbrokken AH 4,72
Verzorging 0,00
TOTAAL 23,31

De chocolade was in de aanbieding, ik ben niet een groot chocoladeliefhebber, maar de caramel met zeezout van Tony chocolony vind ik een geweldige smaak! En met chocolade lukt het prima om zo nu en dan een klein stukje te nemen en de rest te laten liggen tot morgen of tot volgende week.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo grappig om op jouw lijst allerlei producten te zien die ik niet verwacht bij lage uitgaven. Ik denk dan aan basic artikelen, niet aan cottage cheese, geitenkaas, hokkaido pompoen, tofu of rabarbercompote!! Leuk om zo mee te kunnen kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja eigenlijk zou het nog zuiniger kunnen met echt alleen basic voedsel.

      Verwijderen
    2. Deze AH cottagecheese kost omgerekend €2,75 per kilo, dat vind ik niet duur voor eenmagere kaassoort!

      Verwijderen
  2. De geitenkaas was deze week 1+1 gratiis bij de Appie. Ik vind zachte geitenkaas een fijn luxe - low budget iets om gerechten mee op te leuken. Zeker als je 1 pakje gratis krijgt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder 2=1 aanbieding had ik de geitenkaas ook niet gekocht. Dat geldt ook voor de rabarbercompote. Ik vind het heerlijk, maar koop het alleen als die voor de halve prijs is.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.