zondag 7 januari 2018

Gas en stroomverbruik in de eerste week van het nieuwe jaar

Het was een energiezuinige week, deze afgelopen week. Ondanks dat ik vakantie had, heb ik weinig gas verstookt en ook weinig stroom verbruikt. Waarschijnlijk was dat omdat het relatief warm was voor de tijd van het jaar. Het wordt de komende dagen kouder, dan zal het gasverbruik wel weer wat toenemen.

Mijn gasverbruik in de afgelopen week: 19,6 m3.
In de eerste vakantieweek was mijn verbruik 25,3 m3.

Mijn stroomverbruik was: 11 kWh, in de eerste vakantieweek was mijn verbruik 16 kWh.

Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: €14,55.

3 opmerkingen:

  1. Wat goed om dat bij te houden, ik heb net een digitale thermostaat en heb nu ook meer inzicht. Heel fijn!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijhouden zorgt voor besparing, zeker in het begin als je de meterstanden bijhoudt. Je kunt verbanden leggen tussen gebruik en gedrag.

      Verwijderen
  2. Ik hou het iedere week bij in de oxxio app. Afgelopen week was 50 kWh en 27m3. Wij zijn met z'n drietjes thuis. Valt me nog mee! Ik had het nog nooit zo uitgerekend. Ik kijk altijd naar het jaaroverzicht. In de oxxioapp doen we het wel erg goed vlgs hen. Grappig om te vergelijken zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.