zaterdag 17 maart 2018

Boodschappen in de afgelopen week: flink onder budget!

In de afgelopen week heb ik veel minder dan mijn budget van 35 euro uitgegeven. En dat is ondanks het feit dat ik flink veel gekocht heb. Veel groenten (als ik de gezeefde tomaten meetel ruim 3000 gram), 400 gram noten, 2 broden, een pond druiven, 14 sinaasappels en ook nog kaas.


10 - 17 maart '18
*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding    
bloedsinaasappels, 14 stuks Lidl 1,69
druiven, 500 gr Lidl 1,49
2 pompoenpitbroodjes Lidl 0,58
pindakaas Lidl 1,79
halvarine AH 0,69
brood, 2 hele volkoren AH 2,08
stukje kaas AH 3,17
trostomaten, 400 gr Lidl 0,69
romaine sla, 3 kropjes, 420 gr. Lidl 1,29
broccoli, 500 gr Lidl 0,99
pastinaak, bio, 500 gr Lidl 1,29
gezeefde tomaten, 2 pakken AH 0,92
cherry tomaten, 250 gram* AH 0,59
aardappelen, 3 kg* AH 1,90
kokosmelk AH 0,74
ketchup Lidl 0,78
walnoten, 400 gram Lidl 4,50
Snacks    
chocolade paaseitjes,  Action 1,79
Dranken    
Kat   0,00
Verzorging   0,00
Kleinkinderen    
soepstengels AH 0,41
TOTAAL   27,38

Nu moet gezegd worden, het waren kleine sinaasappeltjes. In 1,5 kg zaten er 14 stuks, dat is een formaat dat ongeveer gelijk is aan mandarijnen. Maar dat mag hem de pret niet drukken. Het eten van bloedsinaasappels is voor mij jeugdsentiment. Als kind at ik vaak bloedsinaasappels en eigenlijk vind ik deze soort nog steeds het allerlekkerst!
Bloedsinaasappel

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook dol op bloedsinaasappels. Het seizoen voor deze sinaasappels is wat korter, maar ik eet ze graag zo lang het kan! Prachtige kleur ook van het sap. Ik heb wel eens opgezocht, er zitten weer wat meer goede stoffen in dan in de gewone sinaasappels. Lekkere boost in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je nu meer boodschappen doen bij L.iddle en A.ldi. In mijn buurt A.Hah. waar ik af en toe kom voor goedkope zware boodschappen zijn bijv de kattenbakkorrels vervangen door duurdere alternatieven. Ik deed navraag en de filiaalhouder vertelde mij dat ze zich richten op de vraag en beperkte ruimte hebben. Maar dit is echt bullshit! Maar nu kan ik natuurlijk ook naar de Vo.mar, dit is iets verder maar wel te doen op de fiets en een goed alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die nieuwe Lidl die er zal komen, is nu nog niet in mijn buurt. Ik fiets zo nu en van vanuit mijn werk langs de Lidl en koop daar wat boodschappen.
      In de toekomst ga ik wel vaker naar dit filiaal van de Lidl, want sommige artikelen zijn daar goedkoper dan bij de AH.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.