maandag 7 mei 2018

Mijn betaalapp, wat vind ik er van?

Sinds een paar maanden heb ik een app van mijn bank op mijn mobiele telefoon. Ik had eerst grote twijfels of dat wel iets voor mij zou zijn: te ingewikkeld. Ik was mijn online betalen gewend en dat vond ik wel prima. Maar mijn jongste dochter, die in de ICT werkt, heeft mij er van overtuigd dat het toch een goed idee zou zijn om ook op mijn mobiel een mogelijkheid te hebben mijn saldo in te zien en kleine bedragen over te maken. Ik moet zeggen, het bevalt mij prima! Ik maak met gemak bedragen over en ik red me er goed mee.
Het is niet zo dat ik met mijn telefoon bij de kassa kan afrekenen. Dat doe ik voorlopig bij voorkeur met contant geld. Maar als ik meedoe aan een gezamenlijk cadeau, dan kan ik diegene die het cadeau gekocht heeft, ter plekke betalen. Dat geldt ook al iemand anders mijn bijvoorbeeld het geld voor een etentje voorschiet, als ik geen geld bij me heb, maar wel mijn mobiel.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook ideaal! Net als jij betaal ik er ook niet bij de kassa mee, maar ik vind het wel heel fijn om zonder random reader gewoon een betaling te kunnen doen. Inderdaad als een ander bijvoorbeeld iets heeft voorgeschoten. Ik wil dan niet dat zij op geld moeten wachten. Overigens kijk ik de laatste tijd wel iets minder vaak op de app; omdat hij aan mijn zakelijke account gekoppeld is, moet ik betalen voor elke inzage :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het los koppelen. Is toch te gek dat je bij elke inzage moet betalen.

      Verwijderen
  2. Ik vertik het. ;-) Ik wil graag dat contant betalen mogelijk blijft en zorg er dus voor dat ik altijd geld op zak heb. Nee, ik ga het niet winnen van de banken, maar een beetje protesteren mag toch wel?
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn boodschappen betaal ik altijd met contant geld. Ik zorg inderdaad dat ik altijd geld bij me heb, maar als een ander wat voorschiet, bijvoorbeeld bij een etentje waar de rekening in één keer betaald wordt, vind ik het handig om het geld meteen terug te betalen.

      Verwijderen
  3. Ik heb er zelf geen trek in. Maar laatst heb ik wel meegemaakt dat ik de labjas van mijn dochter aan de deur verkocht heb aan iemand die ter plekke via de app kon betalen. Dat vond ik wel weer handig. Geen heen en weer gezeur over of er al betaald is, gewoon het artikel zien, beslissen, en betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet enkel dat je voor een app een smartphone nodig hebt en die heb ik niet.... Ik ken daar totaal niets van af. Ik betaal in de winkels meestal met ofwel mijn bankkaart ofwel met contant geld.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.