zaterdag 10 augustus 2019

Veel boodschappen gekocht in de afgelopen week!

Ik heb mijn gebruikelijke budget voor voeding en drinken met ruim 10 euro overschreden. Dat is geen probleem, vaak zit ik onder mijn budget, eens een keer wat méér kan prima!
Wat kocht ik dan wat zo veel geld kostte?
Meloenen, heerlijk zomerfruit dat ik zeker de moeite waard vind.
Avocado's, per stuk eigenlijk helemaal niet duur, want maar 75 cent per stuk.
Appelstroop met toegevoegd ijzer. Daar zit dus véél ijzer in. Goed als aanvulling voor mijn veganistische maaltijden. Door 4 potten te kopen, kreeg ik 40% korting. Niet slecht.
Visconserven - fijn voor de voorraad. 4 blikjes leverden ook 40% korting op.
Noten - in de reclame - hier kan ik weer een tijdje mee toe.
Sojatoetje -hoewel "vers", uit het koelvak toch nog ruim een maand houdbaar. Voor als ik eters krijg. Als ik alleen eet, neem ik geen toetje, hooguit een portie fruit.
Zoals je kunnen lezen, heb ik veel sperziebonen gekocht, vers en ook in potjes. Ik vind sperziebonen heerlijk en goed te combineren in veganistische en vegetarische gerechten.
De zelfzorgmedicatie waren vitaminepillen (B12 en D) en paracetamol.

3 - 10 aug '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
1 galia- en 1 cantaloupe meloen*  AH 3,00
4 nectarines* AH 1,23
500 gr wilde perziken* AH 1,39
4 eetrijpe avocado's* Coop 2,98
halvarine AH 0,58
smeerkaas, 200 gr,  20+ Lidl 0,92
2x 500 gr havermout Coop 1,00
Milner 30+ kaas @* AH 2,54
appelstroop met extra ijzer, 4 potten* AH 4,77
hummus* Coop 1,00
broccoli, 400 gr Coop 0,65
verse sperziebonen, 646 gram* Coop 0,64
uien AH 1,09
maïs in blik* AH 0,76
visconserven, 4 blikjes* AH 3,72
2 potjes sperziebonen + 2 potjes rabarber compote* AH 2,47
komkommer Lidl 0,69
lente ui Lidl 0,65
ijsbergsla, 1 hele krop Lidl 0,89
sperziebonen, vers, 500 gr.* Lidl 0,69
noten, 2 x 200 gr* Lidl 4,00
3 verpakkingen sojatoetje*, in totaal 2 liter AH 4,00
Snacks/ hapjes
12 waterijsjes Lidl 1,49
digestive biscuits + volkoren biscuits AH 1,48
Dranken
3x sojamelk Coop 2,64
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 45,27
Diversen
zegels AH 1,50
zelfzorgmedicatie Kruidvat 10,75
TOTAAL DIVERSEN 12,25
TOTAAL 57,52

3 opmerkingen:

  1. Super weer! En altijd behoorlijk gezond. Ik eet ook gezond, maar er beland bij mij toch regelmatig chocolade en andere lekkere dingen extra bij. Ik vind dat jij je knap houdt aan je gezonde lijstjes! Wat ik me weleens afvraag hoe het bijvb komt dat je soms aanbiedingen bij AH koopt. Bijvb dit keer 4 nectarines voor 1,23 terwijl bij de lidll deze week 1 kilo voor 0,99 cent was. Ik koop ze hard maar de volgende dag zijn ze al echt heerlijk. Ik snap dat je er niet speciaal voor naar de lidl gaat, maar zie dat je er deze week wel andere boodschappen hebt gedaan. Zie het zeker niet als kritiek want ik vind het echt super hoe je het iedere week doet, maar ik ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die nectarines kocht ik afgelopen weekend, toen gold de reclame van de Lidl nog niet. Bovendien ben ik niet altijd alert op reclames van de Lidl. Aanbiedingen van AH en Coop bekijk ik on-line, maar dat doe ik niet bij andere winkels, daardoor ontgaat mij wel eens wat!

      Verwijderen
    2. Misschien een tip: de aanbieding van de vólgende week vind je bij de uitgang van de Lidl in een folderrek. Althans, bij onze Lidl is dat zo. Dat maakt het misschien gemakkelijker om ook van de Lidl de aanbiedingen te volgen?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.