zondag 13 oktober 2019

Gas- en stroomverbruik in de afgelopen oktober-week

Vandaag zou het 21 gaden worden, een lekker warme dag! Maar die warmte liet erg lang op zich wachten, zo lang dat ik het heel erg koud kreeg en 's middags de verwarming aan deed. Toen was het buiten nog geen 17 graden en binnen net iets hoger, maar geen 18 graden. Nou, mij te koud. Later vanmiddag werd het warmer. Rond half vijf was het kwik zelfs gestegen tot 19,4 graden, toch niet slecht, alleen een beetje laat. Daarvóór was het koel en nat.
Wat leverde dat op qua gas- en stroomverbruik?
Voor het eerst sinds half mei dit jaar zat ik ruim boven de 1 m3 in één week. Heel ruim, moet ik zeggen!

Mijn gebruik in de afgelopen  week (week 41):

GAS ->   5 m3.
In week 40 gebruikte ik 0,8 m3.

STROOM ->  12  kWh
In week 40 gebruikte ik 11 kWh.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €6,43
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

Ik heb nagekeken hoe veel ik kwijt ben voor die leveringskosten en netwerkbeheerkosten. Dat is nog een aanzienlijk bedrag!
Leveringskosten van stroom en gas samen: €1,53 per week
Netwerkbeheerkosten voor stroom en gas samen: €7,69 per week.
Dus ik betaal in totaal €9,22 per week en dan heb ik nog geen m3 en geen kWh verbruikt!

Daar gaat het volgende dan weer af:
Elke huishoudelijke aansluiting ontvangt dagelijks €0,85 vermindering energiebelasting verrekend op de jaarnota. Als je dat meerekent, dan betaal ik aan vaste kosten €3,27 per week.

1 opmerking:

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.