zondag 20 oktober 2019

Stroom- en gasverbruik in de afgelopen week

Iedere week noteer ik mijn gasverbruik en vanaf schrijf ik daar wekelijks een blogje over.

Mijn gebruik in de afgelopen  week (week 42):

GAS ->   4 m3.
In week 41 gebruikte ik 5 m3.

STROOM ->  13  kWh
In week 41 gebruikte ik 12 kWh.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €5,96
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

Is dat zuinig?
Ja als je het verbruik van een vergelijkbaar huishouden er naast legt, dan is dat inderdaad zuinig.
Volgens de site  SLIM.Energieinzicht.nl waar mijn het verbruik via mijn slimme meter weergegeven wordt, verbruikt een vergelijkbaar huishouden 2,5 keer zo veel gas en 5 keer zo veel stroom.

1 opmerking:

  1. Als anderen in dezelfde situatie 5x zo veel stroom verbruiken, dan doe je het heel erg goed! En gasverbruik is ook prima, zeker voor een 65+-er!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.