donderdag 5 december 2019

Wat gaf ik dit jaar aan kleding uit?

Omdat ik begin dit jaar met pensioen ben gegaan en wel ongeveer voldoende kleding heb, had ik al in het begin van het jaar besloten weinig nieuws aan te schaffen.
Hoe is dat gegaan?


kleding 2019
januari badpak 30,00
mei goed waterdicht regenjack 94,94
mei compressiekniekousen, 4 paar 75,95
juni antislip zwemsokken 18,00
augustus 2 witte t-shirts met opdruk 43,73
dec 3 witte hemden 31,18
dec badpak 23,99
dec warm fleecevest, bruin 31,99


349,78

Eigenlijk valt het bedrag mij tegen! Ik had verwacht veel minder uit te geven dan een kleine 350 euro, maar als ik naar de bedragen kijk, dan is de hoogte van het totaalbedrag ook wel verklaarbaar.
Het zit met name in het regenjack en de compressiekousen. Voor de rest zijn mijn uitgaven eigenlijk heel bescheiden en zeker niet buitensporig.

Ik heb ook een overzicht gemaakt van alle uitgaven voor kleding in de afgelopen 12 jaar, daarover later meer!

15 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je helemaal niet zo veel geld uitgegeven hebt aan kleding! Ik geef gemiddeld 75 euro per maand uit. Dan is het totaalbedrag een stuk hoger!
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 2 keer ong. 50 euro bij de Primark uitgegeven. Genoeg kleding voor het hele jaar ! En nog een keer ong. 6 euro voor sokken bij de HEMA.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wat minder uitgegeven. Bij waren twee paar schoenen het duurst: bijna 100 euro in totaal. Bij jou is het inderdaad goed verklaarbaar met een paar flink hoge kosten die je niet al te regelmatig uit hoeft te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dit jaar (voor mijn doen) veel geld aan kleding uitgegeven. 2 dunne jeans, 2 vestjes, 3 t-shirts, 3 paar sokken in mijn wandelschoenen en een knielange regenjas. Deels nieuw en deels van de kringloop.
    De regenjas was afgeprijsd naar €79, de t-shirts en jeans waren samen €60, de vestjes €36 en de sokken €38 (3 paar voor de prijs van 2).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk vind ik de kousen en badpak enz niet echt onder kleding vallen.meer onder sport en medische uitgaven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het zo berekent, heb ik al weer een stuk minder uitgegeven!

      Verwijderen
    2. Ja haha in de portemonnee maakt het natuurlijk niet uit hoe je t noemt maar voor t gevoel soms wel. Dat scheelt behoorlijk dan!

      Verwijderen
  6. Ik heb geen idee hoeveel ik uitgeef koop alles in de kringloop en schoenen op MP. Tijdje geleden ondergoed bij Zemaan gekocht en bij het opruimen kwam ik er achter dat exact hetzelfde er nog nieuw lag.
    Als je niet meer werkt heb je ook net iets minder en anders nodig merkte ik. Ik had toen niet zoveel meer buiten de deur en na 2 jaar heb ik ook diverse nette dingen naar de kringloop gebracht, droeg het nooit meer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zuinig aan gedaan m.i.! Wat ik me wel afvraag, draag je die antislip zwemsokken als je baantjes gaat zwemmen in een overdekt zwembad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker draag ik die sokken in het water! De vloeren zijn heel glad, er valt geregeld iemand, dus ik draag ze ook als ik het trapje afdaal en in het water ga. Ik vind zwemmen met sokken niet onaangenaam. Ik voel ze nauwelijks.

      Verwijderen
    2. Ik wist niet eens dat ze bestonden. Helemaal zo gek nog niet!

      Verwijderen
  8. Neem aan dat je meer uitgaf toen je werkte? Ik moet er netjes uitzien voor werk. Een goede jurk kost al snel tussen de 70 tot 100 euro en ik verslijt panty’s bij de vleet, komen altijd halen in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Casual was prima. Een nette spijkerbroek en een mooie bloese, trui of T-shirt was prima! Jurken waren echt niet nodig.
      Lang geleden, in de jaren zeventig mocht ik op mijn werk geen broeken dragen. Toen had ik veel rokken en jurken en versleet ik veel panty's.

      Verwijderen
  9. Leuk om daar eens naar te kijken, aan het eind van het jaar. Ik ben benieuwd op welk bedrag ik kom, zal er binnenkort eens naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.