zaterdag 1 februari 2020

Boodschappen in de afgelopen week - ruim 5 euro beneden budget!

Ik kocht afbakbroodjes, Franse kaasjes en zalm omdat mijn nicht vandaag bij mij op bezoek zou komen en hier zou lunchen, maar helaas ben ik vanaf donderdagavond ziek! Zwaar verkouden, met nogal wat koorts. Ik zou pompoensoep maken met een pompoen die ik nog heb liggen en broodjes met lekkere kaas en zalm.
Ik ben ziek, dus dat bezoek heb ik afgezegd. Die afbakbroodjes kunnen wel even liggen en de pompoen ook, die kaasjes en zalm niet, maar die eet ik de komende dagen zelf wel op. Ik vind ze ook heel lekker, dat komt wel goed!

De roggebrood die ik kocht vind ik vergeleken met andere soorten roggebrood het lekkerst. Mijn schoonmoeder had altijd hetzelfde Friese roggebrood in huis, in die gele pakjes.  Andere soorten vind ik een stuk minder lekker, dus die koop ik niet.

 25 jan - 1 febr '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
2 avocado's * AH 2,00
1,5 kg appels*, ca 10 stuks AH 1,99
roggebrood, pakje à 500 gram AH 1,00
4 afbakbroodjes AH 0,79
2 rode paprika's * AH 0,99
gezeefde tomaten, 1 pak AH 0,49
knoflook, 2 bollen AH 0,89
zonnebloemolie, 1 liter AH 1,19
12 tortilla wraps AH 1,79
2 pakken woknoedels* AH 1,87
noten  AH 2,69
gerookte zalm* AH 2,99
Indiaase currypasta  AH 1,99
2x 750 ml. soja yoghurt 0% suiker* AH 2,15
Snacks/ hapjes
Franse kaasjes* AH 3,54
2 pakjes cup a soup* AH 1,39
Dranken
2 liter sojadrink* AH 1,40
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 29,15
Diversen 0,00
TOTAAL 29,15

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat het dan nu weer de goede kant opgaat, uitgaande van dat je schreef dat je zelf de vis en de kaas op ging eten. Als je ziek bent heb je daar vast geen trek in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eetlust is bijna altijd prima als ik ziek ben, nu ook! Ik heb alleen nauwelijks energie om te koken. Ik heb nog wel wat potjes groenten en een pakje aardappelpuree, misschien maak ik die klaar samen met een vegetarische schijf.

      Verwijderen
  2. De kazen en zalm kunnen ook de diepvries in Aaf.
    Heb ik ook al paar keer gedaan.
    Beterschap.


    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt mij dat de kwaliteit er in de diepvries niet op vooruit gaat. De kaas en de zalm zijn nog minstens een week houdbaar. Ik trakteer mijzelf en wacht niet op de nieuwe afspraak met mijn nicht.
      Lekker! Blauwaderkaas en gerookte zalm behoren tot mijn favorieten!

      Verwijderen
  3. Beterschap, Aaf! Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt.
    Een hartelijke groet van Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou het roggebrood van de aldi eens kunnen proberen. Goedkoop en qua smaak lijkend op het roggebrood uit de gele pakjes. Een jaar geleden heb ik eens roggebrood gehaald bij de warme bakker. Maar die vonden we smerig. Hij is uiteindelijk in de prullebak beland. Beschimmeld. Niet lang houdbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap! Alles zelf opeten is natuurlijk ook veel lekkerder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap. En lekker genieten van de favorieten. Wat een geluk dat je het al in huis had. Goudsjeblom

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker wat blauwaderkaas in de witlofsalade. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap Aaf en dat is inderdaad het lekkerste roggebrood.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap.
    Die blauwe schimmelkaas is veel langer houdbaar dan de datum aangeeft. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank jullie allemaal voor de beterschapswensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aaf. Ik hang ook met griep op de bank en ben jou blogs van lang geleden aan het lezen. Zo indrukwekkend waar jij je doorheen geslagen hebt. En blijven volhouden. Het begrip “ het voor elkaar hebben “ kreeg opeens voor mij een heel andere betekenis. Voor elkaar houden. 🙂. Grappig in 2008 schreef je ook al eens dat je onder de 35 euro gebleven bent. Dat was nog wel met dochters over de vloer.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.