zondag 10 mei 2020

Leuke stofjes gekregen voor moederdag!

Moederdag

Vroeger kreeg ik ontbijt op bed, ook toen mijn dochters al elders woonden (niet heel ver weg hoor) slopen ze soms het huis binnen en brachten ze  mij ontbijt op bed.  Een leuke verrassing en omdat ik hardhorend ben en ik natuurlijk zonder hoortoestellen slaap, had ik het pas door als ze de trap op liepen. 😀
Nu met corona en met 3 kleinkinderen is alles anders. Ze gaan nu ook zelf moederdag vieren.
Mijn twee dochters komen sinds kort nog wel eens op bezoek op 1,5 meter afstand. Dat zijn ook tevens mijn enige bezoekers. En ik weet niet of er vandaag nog dochters langskomen, maar ik heb per post al wel prachtige stofjes ontvangen!
Dat was een leuke verrassing!
Het grappige is, dat er ook weer appeltjesstof bij zit. Die had ik ook al in de kleuren rood en blauw!

 Leuke dingen naaien

Totdat de kleinkinderen kwamen naaide ik nauwelijks meer, vroeger deed ik dat wel heel veel. Ik heb veel jurkjes, rokjes, blouses, en ook jassen en broeken voor hen gemaakt. Ik had er lol in, en voor kinderkleding heb je relatief weinig stof nodig en dan is zelf maken vaak goedkoper dan kopen kleding in de winkel. Dat was 35-25 jaar geleden in ieder geval wel zo. Ik heb wel de indruk dat (kinder)kleding sindsdien relatief goedkoper is geworden. Dat zal wel komen door die enorme uitbuiting van kinderen en vrouwen in Azië, in Bangladesh en India. Mensen die voor een fooi kleding voor ons in elkaar zetten.

Maar goed, kinderkleding dus! Ik kan met de nieuwe lapjes weer leuke dingen maken. Er zijn ook 2 stukken band bij die ik als versiering kan gebruiken!
Met zulke leuke stofjes is het een waar genoegen om weer wat moois te gaan maken!
De stofjes

Het band
Ik maakte al eerder leuke dingen voor de kleinkinderen:

spookpakjes

Broekje

Poppenjurkje

zomerjurkje

Barbiejurk
zomerjurkje

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stofjes heb je gekregen, zelf ben ik ontzettend creatief maar van naaien heb ik geen kaas gegeten, ja natuurlijk wel een zoompje leggen of iets dicht naaien maar kleding etc.. helaas niet aan mij besteed.
    hele fijne Moederdag Aaf ook ziet deze dag er anders uit dan gewoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne moederdag. Leuke stofjes. Ook leuk wat je al eerder hebt gemaakt. Het doet mij goed om te zien dat je kleinkinderen een donkere pop hebben. Multicultureel 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleindochter heeft thuis 2 donkere Barbies en ik heb hier een enorme zwarte babypop. In het spel van kleindochter is die babypop de mama van de kleinere poppen. Voor haar telt alleen het formaat.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie stofjes, een fijn kado! Dat hebben de jonge moeders goed bedacht.
    Uit al dit soort berichten blijkt hoe warm de band is binnen jullie gezin, dat vind ik zo mooi om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke stofjes en kleine dingen maken is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk. Om van te genieten. Van het maken. Te erg. Maar het eerste waar ik aan dacht was mondkapjes van de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, daar dacht ik ook meteen aan! Vooral die donkere blauwe met kleine bloempjes leek mij heel geschikt. Die zie ik mijzelf wel dragen als dat nodig mocht zijn! Ik had al een patroon gemaakt.

      Verwijderen
  6. Ander voordeel van zelf maken... altijd originele kleding . Pas een patchwork tafellaken genaaid van oude kleding.
    Hele leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke stofjes. Daar kan je zeker leuke dingen mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Begin jaren '60 had ik ook een donkere pop.Dat heette toen een 'negerpop'.Niks mulicultureel maar we vonden dat gewoon leuk,zo'n pop.Wat een leuke stofjes , beetje retro dessin toch ?
    Kan me goed voorstellen dat het veel plezier geeft om daar kleertjes van te maken voor je kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige stofjes en wat een lief cadeau! Geweldig die spookpakken!
    Ik vermaak eigenlijk vooral dingen. Bijvoorbeeld als iets te ruim zit of een bandje anders leuker uitkomt.
    Ik vind het heerlijk om te naaien. Helaas niet zoveel tijd met al die klussen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.