dinsdag 4 augustus 2020

Waarom ik niet alle reacties plaats

Als je hier een reactie geeft, dan moet je wachten tot ik deze reactie goedkeur. Dat kan even duren, misschien slaap ik al, of nog. Misschien zit ik op mijn fiets, of zit ik te lezen. Hoe dan ook, ik ben dan niet bezig met mijn weblog.
Een trol


Wanneer plaats ik reacties niet?
  • Ik krijg per dag gemiddeld 6 spamreacties. Mensen die van alles willen verkopen: leningen, sex, pillen, de diensten van een krachtige tovenaar etc. Soms is deze reactie in een andere taal, dan heb ik geen idee wat de boodschapper wil overbrengen.
  • Daarnaast zijn er trollen die beledigende opmerkingen naar mij maken of naar diegenen die al gereageerd hebben. Soms echt heel lelijke scheldpartijen. Die plaats ik dus ook niet.
  • Sommige reacties komen uit  in mijn ogen extreem rechtse hoek en spuien complottheoriën in het kader van corona of hebben racistische of anti-feministische opmerkingen.
Niet dat je mijn blog niet mag spammen, of beledigingen mag uiten, je gaat je gang maar (bij voorkeur niet overigens), maar je krijgt bij mij geen podium, ik gooi alles meteen in de digitale prullenbak!

15 opmerkingen:

  1. Fijn dat je dat doet, zo leest het voor ons ook prettig! Bedankt, g

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoef nog niet te modereren wel controleer ik elke keer de reacties omdat de spammers ze meestal onder oude berichten plaatsen. Kan ik ze met een knop allemaal verwijderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha onderaan staat bij mij nu een advertentie voor Zoltan een spiritist medium op je blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is de laatste tijd vreselijk! Had er vandaag weer een hele rits! Het is nog nooit zo erg geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je! Zo houd je je blog een goede plek. En prachtige en treffende afbeelding van een trol : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk heb je!
    Ik merkte de spam ook steeds meer worden. Voornamelijk op oudere berichten. Ik heb hierop de instellingen aangepast dat als de post ouder dan 7 dagen is deze eerst door mij goedgekeurd moet worden. 1x per dag kijk ik er even in en zie ik 9/10 keer een lijst met spam berichten. 2 klikjes verder en ze zijn er niet meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reacties op berichten ouder dan een dag gingen hier altijd al in een lijst goed te keuren berichten. Sinds een recente vakantie heb ik dat ook gedaan voor de berichten van dezelfde dag.
      Want zoals Walter hierboven schrijft: het zijn er soms erg veel op één dag.

      Verwijderen
  7. Hmmm, een krachtige tovenaar. Zo hebben wij een helderziende in de buurt die frequent flyers verspreidt. Dat is trouwens geen goede, hij is niet zo helderziend dat hij weet dat wij zo’n flyer direct richting papiervak dirigeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die krachtige tovenaar haalt je weggelopen of overspelige man weer terug en maakt er een voorbeeldige, toegewijde echtgenoot van, zegt de spammer.

      Verwijderen
    2. Heeft de helderziende corona zien aankomen ?

      Verwijderen
  8. Slim van je! Ik doe dat ook zo, alleen krijg ik dat soort van reacties gelukkig bijzonder zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De afgelopen maand had dit blog gemiddeld per dag ruim 6100 pageviews. Daar zitten blijkbaar onvermijdelijk mensen tussen die raar reageren of menen iets te moeten verkopen, zoals hun "sexy boobs" ;-)

      Verwijderen
  9. Ik ben er blij mee dat je dat doet. Ik heb een hekel aan trollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik monitor niet alles. Alle berichten ouder dan 1 maand worden de reacties beoordeeld. Recente blog berichten daar reageren de tovenaars en spammers niet zo snel op. Maar irritant is het wel. Dagelijks heb ik meerder spam reacties, helaas doet blogger er weinig aan op dit moment.. Ik verwijderde deze zodra ik tijd heb.

    Het is heel irritant. Gelukkig word ik niet beledigd op mijn blog. Dan zal ik over gaan op elke reactie goedkeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mening geven is goed mits het met respect is. Op deze manier blijft het voor de lezers ook gezellig op een blog. E

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.