donderdag 15 juli 2021

Heerlijk een paar dagen aan zee!

Oerd - bron wikipedia
Mijn oudste dochter en schoonzoon zitten met hun beide dochtertjes een week in een huisje op Ameland en ik was uitgenodigd om te komen logeren. Afgelopen zondagochtend ging ik er naar toe en gisteravond kwam ik weer thuis. Ruim drie dagen was ik er helemaal uit!

En ik heb genoten! Prachtige planten, mooie vogels, kortom, mooie natuur. Dochter en schoonzoon hadden een elektrische fiets voor mijn geregeld. Met die zeewind en duintjes wel heel prettig!
Ik fietste over de zeedijk, langs de waddenkust, ik fietste door de weilanden, door de duinen en door de dorpjes. Wandelen deed ik een heel klein beetje. Ik nam de wandelstok mee op de fiets. Met mijn wandelstok liep ik over het duin en ik liep over betonplaten naar het strand. Heel veel meer dan dat lukte niet. Ook wandelde ik naar de top van de 24 meter hoge hoge duin van het Oerd (de oerdblinkert) (dat is vanaf de plek waar je de fiets kunt stallen niet heel ver). Van daar uit heb je een mooi uitzicht over zee en duinen.
Het ruikt er zo lekker, in het bos, aan zee en in de kwelder. Volgens mij is de luchtkwaliteit er echt prima! 

De accommodatie was uitstekend, een lekker bed, een riante badkamer, echt verwennerij!
Uiteraard heb ik ook genoten van de (klein)kinderen. Heerlijk om de kleintjes van dichtbij mee te maken.

7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk,dat zo'n vakantie weer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je een paar fijne dagen hebt gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij hebt je portie buitenlucht wel gehad ;) Fijn dat fietsen goed gaat en nog fijner dat je zo genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor je. Fijn dat je zo genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn voor je dat het fietsen zo goed gaat. Elk jaar ging groep 8 van de basisschool waar ik werkte met schoolreis naar Ameland. Goede herinneringen aan. En de kinderen vonden het altijd geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat klinkt dit heerlijk zeg, wat een fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om zo op het eiland te zijn! Het geluid van de branding en de geur van het water. Genieten, zeker met je familie!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.