donderdag 26 augustus 2021

Ik spaar nu eindelijk automatisch koopzegels 😅

Vroeger, toen de koopzegels bij de AH nog gewoon zegeltjes waren en ik ze in een boekje kon plakken, spaarde ik zegels. Als je voor 49 euro zegels kocht en je leverde het volgeplakte boekje in, ontving je 52 euro. Dat is een flinke rente op 49 euro.
Maar opeens, al weer tamelijk lang geleden, hielden die papieren zegels op te bestaan en kon ik alleen nog maar digitaal zegels sparen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 3x niks vond, die nieuwe methode. Ik kwam er ook niet goed achter hoe je het dan moest doen en wilde ik dat wel, dat digitaal sparen?
Ik werd opstandig en regelde niets en hield op met sparen.

Tot afgelopen weekend.
Toen ik dacht: waarom eigenlijk toch niet weer beginnen? Het sparen levert een leuk extraatje op en als je er even voor gaat zitten, dan lukt het vast wel!
Omdat ik vorig jaar een aantal keren boodschappen bestelde, heb ik al een app bij AH, dus hoe moeilijk kan het zijn?
Online op mijn scherm vond ik een QR code waarmee ik mij via de app aan kon melden. Toen ik die QR code met mijn mobiele telefoon gescand had, gingen de vervolgstappen heel gemakkelijk!
Dus vanaf nu spaar ik weer koopzegels, gewoon door mijn bonuskaart te laten scannen. Ik betaal gewoon met contant geld.

De volgende stap is om die zegels over een tijdje uit te laten betalen. Daar kijk ik tzt naar! Ik weet wel dat ik het bedrag niet wil laten verrekenen met mijn boodschappen, want ik koop als alleenstaande zelden voor ruim 50 euro aan boodschappen.

Spaar jij nog zegels?


25 opmerkingen:

  1. Jazeker, maar dan bij de p.lus. Daar krijg je nog papieren zegels maar kan het ook digitaal. En tegen inlevering van een boekje waar je vier euro voor betaald hebt, krijg je zes euro terug. 50% winst! Ik spaar ze het hele jaar op voor zakgeld in de zomervakantie.

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ruil de boekjes in voor een lokale cadeaubon. Vooral voor die van het tuincentrum. J krijgt dan een bon voor €8,-. Dat is een winst van 100%!

      Verwijderen
    2. Die spaar ik ook. Wij kopen veel bij de plus en dan gaat zo´n spaarkaart snel.

      Verwijderen
  2. Ik ben ook opgehouden toen AH met de plakzegeltjes ophield. Vond dat jammer.Het opplakken vond ik ook leuk. Nog niet met digitaal sparen begonnen. Weet nog (steeds) niet of ik dat wel ga doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee nooit gedaan de koopzegels. Wel de Perla Koffiezegels, toen kreeg je nog een gratis pak bij een volle kaart, maar dat is ook veranderd.

    En sinds ik verhuisd ben kom ik slechts 1x per 3-4 weken bij AH en koop zelden meer dan 25 euro dus dat schiet niet op.
    Ook aan acties doe ik niet meer mee. Alleen als ik zie dat er mensen op de locale FB groep om zegels ergens voor vragen neem ik ze mee.
    Bij de Lidl hebben ze de mini's en die zegels neem ik wel voor iemand

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik koop zo weinig bij AH dat het te lang duurt voor ik een bedrag bijeen heb gespaard. Ik ben ook gestopt met Airmiles en eigenlijk met alle spaar-en puntenactiviteiten. Ik heb geen zin om er tijd in te steken en de cadeaus en kortingen te gaan ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien een tip voor de lezers die niet een app gebruiken: laatst was de batterij van mijn telefoon bijna leeg, dus heb ik de Bonuskaart gescand. Niet om koopzegels gevraagd (heel irritant dat het personeel dat ook nooit vraagt), maar zag op mijn kassabon dat ik toch automatisch koopzegels had gekocht. Dat vind ik dan wel weer apart, want er zullen toch mensen zijn die wel gebruik willen maken van de Bonusaanbiedingen, maar geen koopzegels sparen?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet irritant, dat heet service. Jij hebt aangegeven koopzegels te sparen, dat is bekend via je bonuspas en dus wordt er automatisch gespaard. Heb je dit niet aangegeven dan, dus geen koopzegels als je de bonuskaart scant, maar wel de bonus.

      Verwijderen
  6. moet je die €52 in een keer uitgeven dan, of haal je gewoon een paar keer "gratis" boodschappen? Ik spaar papieren zegels bij de Coop en de PLus - ik houd niet van digitale zegels, vind ik te privacygevoelig. Het sparen bij de supermarkten duurt lang, omdat ik meestal bij de Lidl boodschappen doe - maar als ik dan weer een boekje vol heb is het wél een leuk extraatje. Ik ben al aan het bedenken wat ik voor leuks ga kopen met het volgende extraatje - Euroclix schiet ook alweer op, en ik kan best een nieuwe schoudertas gebruiken binnenkort - de mijne is nog steeds leuk, maar wordt wat rafelig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het geld contant laten uitbetalen. Dan kun je er verschillende keren je boodschappen mee betalen.

      Verwijderen
  7. Als je geen mobieltje hebt zoals ik, kun je dan toch koopzegels sparen? Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee volgens mij kan dat bij de AH niet meer. Ze gaan er blijkbaar van uit dat iedereen een smartphone heeft.

      Verwijderen
    2. Dat kan bij AH dus wel, zie mijn eerdere reactie. Gewoon je bonuskaart scannen bij de kassa.

      Verwijderen
  8. Ook hier gestopt met zegel sparen bij de AH en zelfs meer naar andere winkels gegaan voor de boodschappen.
    Wat direct scheelde in onze portemonnee!
    Jammer dat ze dat hebben afgeschaft!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, ik spaar geen koopzegels en geen gratis zegels. Ook heb ik geen enkele supermarkt-app op mijn telefoon en mijn bonuskaart van AH is anoniem.
    Gelukkig vragen ze in de Toko nooit naar bonuskaarten of koopzegels en ook P&P doet er niet aan.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, ik ben daar te nuchter voor. Voor die 3 euro winst zou ik zeggen kijk eens in je karretje, daar zit vast wat overbodigs in en haal dat eruit. Tadaaa dat is winst. De zegels betaal je verder zelf dus dat hou ik liever op mijn bankrekening. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik combineer het, ik koop zo weinig mogelijk overbodige spullen en haal winst uit de extra 3 euro.

      Verwijderen
    2. Kijk, dat is een goeie Aaf :). Eline

      Verwijderen
  11. Nee. De kosten van zo´n spaarsysteem kunnen ze wat mij betreft beter besteden aan lagere winkelprijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het rare is dat je die digitale koopzegels van ah niet digitaal kunt laten uitkeren op je bankrekening. Het is of cash, of verrekenen met je boodschappen. Mee gestopt. Wij sparen bij Vomar digitaal en daar kun je punten opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik spaar ook maar vorige week toen ik twee boekjes wilde laten uitbetalen kreeg ik niks want ze hadden niet genoeg contant geld in de kassa. Werd gezegd alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, niet komt u vanmiddag of morgen maar terug dan zorgen we dat het geld er is.
    Heel raar want je bent verplicht om digitaal te sparen maar kan het alleen contant opnemen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat ook duidelijk aangegeven dat je 1 boekje kunt inleveren. Wil je meer dan moet je dat afspreken.
      Vind het wel begrijpelijk. Het 'grotere geld' houden ze liever niet in de kassalade ivm kans op overvallen.

      Verwijderen
    2. Ja, bij Ah spaar ik automatisch.
      Als ik in Friesland ben dan neem ik ook de zegels bij Poiesz aan. Zegels zijn gratis en volle boekje kun je inwisselen tegen contanten of cadeaus.

      Verwijderen
  14. Ik ben eind vorig jaar weer begonnen bij AH te sparen, vind het ideaal. Loopt ongemerkt best wel op. Voor de grote vakantie heb ik wat ingewisseld, gewoon een boodschap doen en met een boekje betalen, wat over is krijg je contant terug. Ik heb nu 3 boekjes staan.
    Fijn idee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.