zaterdag 27 november 2021

Mijn boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week bleven mij uitgaven beperkt. Dat was omdat ik gewoon niet heel veel kocht. Geen fruit, weinig groenten.  Dat kwam doordat ik wat groenten en fruit betreft, wat voorraad opgebruikte, onder anderen appels van eigen boom. Ik heb nu nog steeds 1,5 kg gekochte appels, een half net mandarijnen en bijna 2 kg sinaasappels liggen!
Wel kocht ik veel sojamelk en als kleine uitspatting roquefort. Deze roquefort is de soort borrelkaas waar ik dol op ben. Het is een blauwschimmelkaas van schapenmelk. Knap pittig en werkelijk verrukkelijk. Ik heb er van genoten!

20 - 27 nov.  '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspil mij niet WAAR PRIJS
Voeding    
8 harde broodjes Lidl 2,04
ajvar AH 1,65
kaas* AH 2,17
makreelfilet* AH 2,00
rucola * AH 0,85
cherrytomaten, 250 gram 2x AH 1,78
komkommer, bio*
Lidl 0,69
vleesvervanger Lidl 1,32
kwark AH 1,29
sojatoetje, houdbaar* AH 1,72
Snacks/ hapjes    
roquefort @ AH 2,51
chocolade* AH 1,69
Dranken    
8 liter sojamelk AH 7,04
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     26,75
Diversen    
kattenbrokjes AH 3,39
TOTAAL   30,14

9 opmerkingen:

  1. Heb je nu pas de appels van je boom geplukt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat deed ik in het weekend voor mijn 2e heupoperatie. Ze lagen al weer heel lang in de lade van mijn koelkast en daar bleven ze prima, maar ik wilde deze lade graag weer wat leger maken, dus at ik een paar appels uit de hand en de rest kookte ik met citroensap en kaneel tot een suikervrije appelmoes.

      Verwijderen
  2. In appels zelf zit ook suiker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe lijst weer! En terwijl ik je blog lees zit ik een zak chocoladekruidnoten leeg te eten oef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, de suiker uit je appels halen is wel een beetje veel gevraagd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe nooit extra suiker in zelfgemaakte appelmoes. Ken niemand die suiker toevoegd.In potjes zit het wel, wanneer zonder staat dat voor op het etiket.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In recepten staat meestal wel dat je suiker moet toevoegen. Ik doe er altijd een beetje vloeibare zoetstof in.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.