woensdag 1 juni 2022

De ondoorgrondelijke wegen van de supermarkt

Als ik een stripfiguur was, dan zou ik gisteren met vraagtekens boven mijn hoofd hebben rondgelopen.
Waarom?

  • Ten eerste was er een voorval met koopzegels. 

Afgelopen maandag  kocht ik voor ruim 15 euro boodschappen en daar kocht ik voor €1,50 zegels bij.
's Avonds keek ik even in de AH app om te kijken hoeveel zegels ik gespaard had en toen ontdekte ik dat er online helemaal geen zegels bijgeschreven waren. De laatste keer dat ik zegels spaarde was op vrijdag 27 mei en niet op maandag 30 mei!
Ik was nogal verontwaardigd! Wel €1,50 uitgeven, maar geen zegels krijgen. Dat was met de papieren zegels nooit gebeurd. Ik checkte de papieren kassabon en de kassabon in de app en ja, ik had die 1,50 wel degelijk betaald.
Ik heb gechat met de klantenservice, maar zij konden mij verder niet helpen. Ik moest de kassabon bewaren en daarmee naar de AH servicebalie gaan om de zegels bij te laten schrijven.

De volgende ochtend tegen 12 uur keek ik nog eens, en toen stonden de 15 koopzegels ineens wel in het overzicht, gedateerd op 31 mei, toen ik niet eens in de búúrt van de AH was.

  • In de Plus een ander gek voorval.

Bolletje crackers waren in de aanbieding, ze waren voor de helft van de prijs. Die 50% korting gold voor alle Bolletje producten, stond er online. Ik koos deze, nu in de aanbieding voor €1,34. Die stonden alleen in het schap met een 35% kortingsticker. Dat betekende dat de prijs nu 1,75 was. De THT datum was tot 1 juni, vandaag dus. Die THT datum mag overschreden worden, dus ik besloot die te kopen. Ik ging er van uit dat ik per 2 pakken €1,75 zou moeten betalen.
Maar wat schetst mijn verbazing? Ik moest 1,75 per pak neertellen. Voor de afgeprijsde pakken gold de aanbieding niet. Dus voor 41 cent méér koop je pakken die bijna over de THT datum zitten. Ik ben er mee naar de servicebalie gegaan en ik heb geklaagd. Maar nee, het was óf de aanbieding óf de kortingsticker en geen combinatie. Toen heb ik mijn geld terug gevraagd.

28 opmerkingen:

  1. Dus zij gooien straks liever weg,dan met die korting verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, waarschijnlijk gooien ze ze weg. De medewerkster aan de servicebalie heeft haar cheffin er nog bij geroepen en ook volgens haar waren gecombineerde kortingen niet mogelijk. Dus die 50% korting van de aanbieding gold niet voor reeds afgeprijsde artikelen.
      Daarom schrijf ik er ook over, want ik vind dit absurd!

      Verwijderen
    2. Bij de Ah en de aldi (die van ons dan) worden kortingen wel gecombineerd. Dat is soms echt leuk boodschappen doen.

      Om dat niet te combineren is gewoon raar.

      Verwijderen
    3. Hier bij de AH kan de aanbieding ook met de afprijssticker gecombineerd worden.

      Verwijderen
    4. In het Loon in Heerlen doet de AH dat ook.

      Verwijderen
  2. Poeh, als ik dit soort verhalen lees dan denk ik dat ik toch wel veel laat lopen. Ik check zelden een kassabon... veel te veel gedoe en tijd... Wel goed dat sommige mensen het wél doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan neem ik aan dat je geld zat hebt.
      Als je echt op de centen moet letten dat kijk je wel je bon na.

      Verwijderen
    2. Nou en...wat een rare, beetje hatelijke opmerking.

      Verwijderen
    3. Dat is niet raar en zeker niet hatelijk bedoeld.
      Maar als je echt op je centen moet letten kijk je de bon na, ik ken mensen die over de rooie gaan als ze teveel betalen omdat ze anders niet met hun geld die week uit komen.
      Erg zat dat dat in Nederland voor komt dat mensen/gezinnen in de armoede grens leven!

      Verwijderen
    4. En als je 'geld zat' hebt hoef je de bon niet na te kijken. Geen probleem voor een ander toch?

      Verwijderen
    5. Ik heb een goed leven en geen geldzorgen. Maar onbeperkt kopen wat ik maar wil kan ook niet. Ik koop bewust en maar weinig luxeproducten, maar bij de weekboodschappen hoef ik niet te letten op een tientje meer of minder. En daar prijs ik me erg gelukkig mee.

      Verwijderen
  3. Ik had juist iets omgekeerds (tot 2x toe): ik kocht een produkt met stikker van 6 euro voor 3,60 (35% korting),maar bij de kassa betaalde ik slechts 1,75 ofzo, want de gewone aanbieding was 4 voor een tientje! Ik had er maar één.
    De volgende dag nam ik er nog één en hoefde ik weer bijna niets te betalen. Het meisje van de kassa vond het maar lastig dat ik er een opmerking over maakte, dus liet ik het maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En die stress om een paar dubbeltjes, wat levert dat op? Ik koop gewoon wat ik nodig heb, liefst op de biologische markt. Biologisch, met de seizoenen mee en nooit een aanbieding. Gewoon altijd duur. Heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn mensen waar een paar dubbeltjes wel uitmaakt. Een heel.krap budget hebben. Fijn dat u zonder stress boodschappen kunt doen.

      Verwijderen
  5. Soma staat er, in de folder b.v. ,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vaak staat er, in de folder b.v., dit geldt niet voor reeds afgeprijsde artikelen.
    Klantenkaart op naam wil ik niet en de spaarzegels van AH spaar ik al,jaren niet meer.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er zijn ook supermarkten die deze dubbele korting wel rekenen. Ik heb het wel eens gehad. Misschien dat de AH winkels elk hun eigen beleid dit aangaande voeren? Ik meen me te herinneren dat ik dit wel eens bij de lidl heb gehad. Als je weinig koopt, is controleren gemakkelijker dan als je een kar vol hebt. Maar dan nog kun je gemakkelijk controleren of die dubbele korting er wel afgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarschijnlijk had je de kortingen bij de zelfscan wel gehad. Ik heb de dubbele kortingen weleens gescoord bij verse fruitbakjes. E

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is bij AH altijd zo geweest dat aanbieding niet meer geldt als er een kortingssticker op zit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier bij de ah geld dat wel. Korting op korting. Product is al aan de datum. Anders wordt het wegegooid

      Verwijderen
  10. Ik kocht ooit twee dozen waspoeder voor de buurvrouw. Zij had hierom gevraagd. Ik bracht per ongeluk het verkeerde poeder mee. Ik zei tegen de buurvrouw dat ik het wel snel zou omruilen maar daar wilde de Carrefour niets van weten volgens de dames aan de balie. Ik stuur een klacht naar de Carrefour en krijg dezelfde reactie. Ik was meer dan dertig jaar klant bij deze warenhuizen. Nu zet ik al drie jaar geen voet meer binnen in een Carrefour winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. daarom gebruik ik de scanner, zie ik gelijk of de prijs op het schap klopt met de scanner

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat doe ik ook, om dezelfde reden. Je ziet dan ook meteen de eventuele korting.

      Verwijderen
  12. Wat betreft de koopzegels die een dag later worden bijgeschreven. Staat ergens in de voorwaarden, dat ze niet altijd direct verwerkt worden. Had de klantenservice medewerker eigenlijk moeten weten dat wel maar het is beslist niet ‘ondoorgrondelijk’.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij onze Ah krijg je altijd korting op korting. Loopt lekker op bij de kaas altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kortingen die op de bon niet goed zijn doorberekend zal ik altijd melden. Ik zit niet om een dubbeltje verlegen, maar ik vind het een principekwestie. Bovendien zit ik niet om een dubbeltje verlegen juist doordat ik altijd goed oplet, zuinig ben en geen geld over de balk wil smijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die kortingsacties zijn soms zo verwarrend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij ons is de Coop net omgebouwd tot Plus supermarkt. Ik kan er nog niet aan wennen, alles staat op een andere plek, een ander assortiment. Zo hebben ze weinig diepvriesprodukten en weinig zuivel. Ook mis ik de vega aanbiedingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.