Sinds 31 mei heb ik een Pathé Unlimited kaart met korting. De kaart was 4 maanden geldig, maar verliep niet automatisch, hij werd na afloop van die vier maanden automatisch omgezet in een normaal abonnement.
Ik vond 4 maanden wel genoeg en ik wilde in de afgelopen week opzeggen. Maar wat bleek, je hebt een maand opzegtermijn en je kunt maximaal 6 maanden van tevoren al opzeggen.
Dat had ik dus moeten doen toen ik het abonnement nam. Meteen weer opzeggen met ingang van een datum die 4 maanden later was.
Nu ben ik dus te laat en zit nog een maand vast aan dit abonnement à 21 euro per maand.
Dat was niet mijn bedoeling, maar het is niet anders. Ik kan de komende maand nog steeds vaak naar een film. Ik heb blijkbaar niet goed naar de voorwaarden gekeken. Vorige keren liep een dergelijk abonnement automatisch af en hoefde ik helemaal niet op te zeggen, nu dus niet en was ik te laat.
Het probleem met dit ongewild verlengde abonnement is alleen dat ik vrijwel alle films die nu draaien en mijn interesse hadden, al gezien heb, maar er zijn vast nog wel een paar nieuwe films die toch leuk genoeg zijn! Kaartjes kosten rond 12 euro, dus met 2x een film kijken heb ik het abonnement er al weer uit.
Hoeveel films heb ik nu in de afgelopen 4 maanden gezien?
Dat zijn in totaal 28 films en komende zondag en maandag komen daar nog 2 bij!
De kosten waren voor mij in die 4 maanden 45 euro. Dat is €1,50 per film, waarbij ik bij de 50+ films ook nog een kop koffie of thee en een koek of muffin cadeau kreeg!
Die 45 euro is trouwens niet helemaal correct, want er was 1 film waarbij ik €1,50 moest bijbetalen.
Wat heb ik van de te late opzegging geleerd?
Ik moet beter naar de voorwaarden kijken en goed kijken of er een opzegtermijn is en hoe lang die termijn is.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
vrijdag 23 september 2022
Te laat opgezegd!
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Nog een meevaller dat je er nog maar één maand aan vast zit. Had ook een half of heel jaar kunnen zijn. ~s
BeantwoordenVerwijderenIk heb altijd het idee dat dat precies is wat ze hopen met die abonnementen. Net zoals met die kranten. Dan ben je te laat en zit je er langer aan vast.
BeantwoordenVerwijderenEn, misschien nog een tip: zet in je agenda of je telefoon wanneer je abonnementen op moet zeggen. (doe ik altijd, en soms vergeet ik het dan alsnog)...
BeantwoordenVerwijderenDoe ik ook, en als ik iets op proef bestel voor een periode zeg ik altijd meteen af én eis een ontvangstbevestiging etc van mijn afzegging. Mijn man is wat slordiger en dit vind ik dan weer zonde van het geld, hij niet ;-)
VerwijderenAch, het is maar een maand. En nu het weer herfstig is, is het misschien ook wel leuk om nog een paar keer naar de film te gaan.
BeantwoordenVerwijderenJe moet er in dit soort gevallen op letten dat er bijstaat:tijdelijk abonnement stopt automatisch. Geartsje
BeantwoordenVerwijderenIk wist dat dit abonnement, in tegenstelling tot eerdere gelijksoortige abonnementen, niet automatisch stopte.
VerwijderenMaar ik had niet goed gekeken naar de opzegtermijn. Die bleek minimaal een maand te zijn. Ik vraag me ook af of dit duidelijk in de voorwaarden stond. In ieder geval had ik direct moeten opzoeken wat de opzegtermijn was, dan had ik daar rekening mee gehouden.
Wanneer jij alles hebt gezien kan je het misschien aan een ander geven zodat hij/zij ook gebruik kunnen maken van de korting?
BeantwoordenVerwijderenNee, dat kan niet. Het is een persoonsgebonden abonnement. Het is een app op je telefoon.
Verwijderensoms loopt dat zo. Maar gelukkig heb je er veel plezier van gehad!
BeantwoordenVerwijderenJe bent een prooi van dit gewiekste systeem.
BeantwoordenVerwijderenDaar azen ze op.
Helaas.
Janina.