maandag 6 februari 2023

Abonnement op 1 van de 2 digitale kranten opgezegd!

Sinds half april vorig jaar had ik twee abonnementen op kranten:

  • Een abonnement op de Volkskrant met alleen een papieren krant op zaterdag.
  • Een digitaal abonnement op premium artikelen van het Dagblad van het Noorden (DvhN).

Dat laatste was een actie-abonnement voor 1 jaar voor €3,51 per maand, heel goedkoop dus! Ik heb dit abonnement begin vorig jaar er bij genomen, naast de Volkskrant die ik al wel 40 jaar lees. Na dat actiejaar van DvhN zou de prijs verhoogd worden naar €12,99 per maand. Heel tevreden was ik niet over het abonnement van het Dagblad van het Noorden. Het nieuws was niet van dien aard dat het voor mij echt wat toevoegde aan mijn bestaande kranten abonnement. Daarnaast bestaan er ook nog gratis andere digitale mogelijkheden, zoals de nieuwssite van RtvNoord dus ik had al een tijdlang bedacht dat ik, als het actiejaar om was, wilde opzeggen. Het is me die €12,99 niet waard!
Was het me die €3,51 per maand, in totaal €42,12 in één jaar, waard? Ik heb twijfels, misschien neem ik over een tijdje er nog een ander abonnement bij, waar ik meer aan heb, dat zal waarschijnlijk ook wel duurder zijn dan €3,51 per maand.
Wat mij ook nogal eens gebeurde als ik op een artikel klikte, was dat ik een foutmelding kreeg, heel irritant!

Foutmelding

Vorige week heb ik werk van gemaakt de opzegging en pakte ik de telefoon. Ik heb ruim op tijd opgezegd en dat is nu geregeld.
Inmiddels heb ik de bevestiging van opzegging binnen.

11 opmerkingen:

  1. Mijn schoonmoeder heeft een abonnement op het papieren lokale dagblad en ik lift gratis mee op het digitale abonnement.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een heerlijk- chagrijnige poes!
    Maar even serieus, regionale kranten en omroepen komen steeds meer in geldnood. Dus als je regionale voorzieningen in stand wil houden, kun je een abonnement of advertentie ook zien als ondersteuning van " het eigene" van de streek of stad waar je woont.
    In mijn geval Het Parool en AT5, die ook lang niet zo informatief en leuk zijn als vroeger. Maar nog wel erg Amsterdams.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ja, iets in stand houden wat kennelijk de mens niet dient, schiet ook niet op.

      Verwijderen
    2. Wat Titia schrijft is ook mijn gedachte. Ik voel me persoonlijk om veel redenen helemaal niet zo verbonden met de gemeenschap hier en heb ook amper interesse in wat er lokaal allemaal gebeurt. Maar de lokale omroep en krant zijn wel heel waardevol voor die gemeenschap en dat vind ik belangrijk ondanks dat het mij niet zo aangaat. Omdat donaties lastig zijn heb ik een digitaal abonement afgesloten, ben wel blij dat dat tegenwoordig kan want meer papier in de bus zit ik dan weer niet op te wachten.
      En nee niemand is verplicht om die afweging op deze manier te maken maar het lijkt me een hele legitieme reden om wel een abonnement te hebben.

      Verwijderen
  3. Zo heel af en toe heb ik een proef-abonnementje op een krant, maar eigenlijk heb ik geen tijd om er echt voor te zitten. Ik vond de Volkskrant op zaterdag wel de moeite waard om even de tijd voor te nemen. Doordeweeks lukt het gewoon niet. Dat vind ik zonde.

    Mijn sch'ouders lezen de telegraaf, maar dat is tegenwoordig meer een roddelblad met oproer, dan dat het nieuwswaarde heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij lezen de Volkskrant. Een driejarig abonnement voor 14,80 per maand. Digitaal en op zaterdag de papieren krant in de bus. We zijn een paar maanden geleden gestart en er is beloofd dat in die tussentijd het tarief niet omhoog zou gaan. Ook geen inflatie correctie. We misten de krant ontzettend en daarom maar deze vorm gekozen. Jammer alleen dat sinds kort topics niet meer inbegrepen is. Zo kon je interessante onderwerpen uit andere kranten lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een krant moet natuurlijk gewoon, net als ieder ander commercieel product, winstgevend zijn. Maar daarnaast zijn kranten (en andere nieuwsplatforms) ook belangrijk in het brengen van nieuws en objectieve journalistiek. Met name de onderzoeksjournalistiek brengt regelmatig zaken aan het licht die het daglicht niet kunnen verdragen. Ik vind het wel belangrijk dat journalisten de ruimte blijven houden om op een objectieve en diepgravende wijze hun werk te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi verwoord Nienke. Zo is als ik mij niet vergis ook de kinderopvang ellende aan het licht gebracht, door goede journalistiek.
      Overigens begrijp ik heel goed dat mensen die echt hard moeten bezuinigen ook hun abonnementen opzeggen. Je moet dan wel.

      Verwijderen
  6. Wij hebben een digitaal abonnement op het AD. Dit bevalt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We hebben digitaal abonnement op het NRC en zijn er heel blij mee, nog steeds ontdekken we oudere artikelen die nog steeds interessant zijn om te lezen.
    En sinds vorige maande The New York Times, we lazen al de newsbrief maar vaak konden we artikelen die we eigenlijk graag zouden lezen niet lezen omdat die niet free waren. Geen idee wat het kost, partner betaalt dat en ik lift mee, gaat van zijn zakgeld af

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees een papieren RD, maar heb digitaal ook toegang tot de volledige krant. Het kost wel wat, maar dat vind ik het waard. De krant is niet objectief (dat is een krant trouwens nooit), maar dat is voor mij juist de meerwaarde. Het tegengeluid lees ik dan wel op nu.nl 😀

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.