zondag 16 april 2023

Vervolg "uitcheck gemist" - krijg ik mijn geld terug?

Op woensdag 22 maart ging er iets mis met de uitcheck en ik kreeg niets terug, terwijl ik van de 4 euro bij incheck €3,36 terug had moeten krijgen. Op 7 april schreef ik er een stukje over.

Ik ben er door de Klantenservice van OV chip over teruggebeld, keurig binnen die 14 dagen die ze hadden aangegeven. Het zit namelijk zo, dat ik volgens de registratie op Uitcheckgemist.nl om 13:37 uur ingecheckt ben en ik toen gratis ben ingecheckt. Dus ik heb gratis gereisd. Dat is iets heel anders dan dat ik op Mijn OV-reishistorie vind.  Op mijn reishistorie staat de werkelijke tijd. De optredens van mijn oudste kleinkinderen eindigden iets voor half één en ik ben toen van de basisschool van de kleinkinderen naar de bushalte gelopen en stapte om 12:37 uur in de bus. Die instap was helemaal niet gratis.

Registratie in Uitcheck gemist, met foute instaptijd (= 1 uur later) en geen instaptarief.


Mijn OV reishistorie, met correcte instaptijd en werkelijke kosten van het instaptarief. De uitstaphalte na overstap is door mij voor dit blog zwartgelakt, want niet relevant.

Volgens de klantenservice OV chip zijn de reisgegevens door Qbuzz, het vervoersbedrijf, niet goed doorgegeven aan Uitcheckgemist. En daardoor kan Uitcheck gemist geen geld uitbetalen. Logisch, er staat dat ik 0 euro voor de rit betaald heb, van 0 euro hoef je niets terug te betalen.  Ik moet mij wenden tot het vervoersbedrijf Qbuzz, want daar ligt de fout. De dame van de klantenservice wil mijn nog wel even het telefoonnummer geven van Qbuzz, maar de rest moet ik zelf doen.
Dus ik belde en diegene die ik daar te spreken kreeg, verwees me weer naar Uitcheck gemist, er was immers iets mis gegaan met de uitcheck? NEE! Ik word door Uitcheck gemist naar jullie verwezen omdat de aangeleverde gegevens niet kloppen. De klantenservice van Qbuzz kon aan de telefoon niets voor mij betekenen, ik moest mijn geld terugvragen via een restitutieformulier op hun website. Met bewijsstukken. Die bewijsstukken (zie bovenstaande screenshots) heb ik meegestuurd en ik heb de situatie beschreven en hoe ik via diverse telefoongesprekken bij het restitutieformulier uitkwam.
Ik heb al een bevestiging van het indienen van het formulier, nu mijn geld nog ............

Ik vind het vreemd dat bij Uitcheckgemist over die busrit andere gegevens staan dan in de OV reishistorie. Misschien heeft het er mee te maken dat het kort na die woensdag zomertijd werd?  Als de gegevens na overgang naar de zomertijd werden aangeleverd bij Uitcheckgemist, dan zou het misschien kunnen dat er daarom een uur later geregistreerd werd? Maar die 4 euro dan?

En je vraagt je misschien af: kost je dat niet veel geld aan belminuten?  Nee, want dat geld betaal ik toch al.  Ik maak mijn maandelijkse belminuten nooit helemaal op. Ik heb per maand 400 belminuten en 2000 MB.
En wat ik niet opmaak, dat verdwijnt aan het einde van de maand in de digitale prullenbak.
Foetsie, verdwenen!

5 opmerkingen:

  1. Wat zou het hun opleveren ? Al die mensen die er maar niet aan beginnen om het terug te vragen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ellende, Aaf! Goed dat je volhoudt! Moge de aanhouder winnen 🏆

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien ook een idee om dit voor te leggen aan reizigers vereniging Rover als je er zelf niet uitkomt? Ik heb daar goede ervaringen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat iets een principe-kwestie kan zijn of worden. Maar ik zou nooit zoveel tijd, energie en ergernis steken in het terugkrijgen van ruim €3.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.