zaterdag 27 mei 2023

Mijn boodschappen voeding en drinken in de afgelopen week

Deze week heb ik mijn budget overschreden. Niet erg, de vorige week kocht ik veel minder, nu heb ik weer wat meer geld uitgegeven.
De overschrijding werd vooral veroorzaakt door olijfolie, de krentenbollen en vegapaté. Olie is heel duur geworden, maar zo nu en dan is olijfolie toch het lekkerst in het eten. De paté is in de koelkast lang houdbaar, tot begin augustus. Mijn jongste kleindochter is gek op paté en ik verwen mijn kleinkinderen graag, ook met krentenbollen en chocolademelk.
De pecannotenbroodjes waren in de aanbieding, maar de aankoop was een vergissing. Ze waren heerlijk, maar veel te zoet voor mijn diabetes. In verband met mijn gezondheid niet voor herhaling vatbaar. Er hangt bij de Lidl op de broodjesafdeling een lijst met de broodjes en hun ingrediënten, maar de lettertjes zijn zo klein, dat ik een forse loep nodig heb om die letters te kunnen lezen. Ik heb gekeken, maar met geen mogelijkheid kon ik het ontcijferen!

20-27 mei 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
200 gr. vijgen, gedroogd Lidl 1,59
grapefruits, 3 stuks Lidl 2,19
hazelnootpasta zonder palmolie* Plus 1,99
sandwichspread eigen merk Lidl 1,69
geitenkaas, plakken, 176 gr @ AH 3,19
halvarine Lidl 1,29
pecannotenbroodjes, 2 stuks* Lidl 0,98
1 grof volkoren brood AH 1,69
6 krentenbollen (voor kleinkinderen) AH 1,69
4 reuzenkrentenbollen @ (ook voor kleinkinderen) Plus 1,49
mini Turks brood @ Plus 1,16
vega paté, 3 verpakkingen* Plus 4,47
olijfolie * AH 5,09
bouillonblokjes, minder zout AH 1,49
pastinaken 450 gr @ * AH 0,84
trostomaten, 375 gr* AH 0,74
grote zak spinazie, 450 gram* AH 0,99
vegaballetjes, 2 pakjes* Lidl 2,58
fruitvla* Plus
1,49
yoghurt, bio* AH 1,49
Snacks/ hapjes    
gorgonzola, 200 gr Lidl 2,45
biscuitjes met laagje chocolade AH 0,99
Dranken    
bio chocolademelk, soja, 2 liter (kleinkinderen)
Lidl 2,18
zoetjes (voor in koffie en thee) AH 0,99
TOTAAL   44,74

2 opmerkingen:

  1. Je kan de app Loep op je telefoon zetten. Of een foto van de ingredienten maken en die dan vergroten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat ik geen mobiel heb - te duur- heb ik een gewone loep met een lichtje
    erbij. Zelf een hoesje voor gemaakt, gaat prima. Maar je kunt ook op de website kijken, heel goed tegen sluip uitgaven, eerst van te voren checken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.