donderdag 16 november 2023

Laten liggen of teruggaan?

Afgelopen dinsdag ben ik 2x wat verloren fietsend op mijn driewieler!
Het was regenachtig weer, maar niet koud. Daarom had ik mijn handschoenen in mijn jaszakken gestopt.
Ik fietste terug van een work-out in de sportschool en vlak voordat ik thuis kwam, ontdekte ik dat ik een handschoen kwijt was!  Jammer! Het zijn lekker warme, gevoerde handschoenen. Aan 1 handschoen heb je niets, dus dat wordt weggooien! Tenzij ik terug fiets en ga zoeken! Het leek mij goed om gewoon maar te gaan zoeken. Vlak voor de sportschool lag de handschoen op de grond! Vreselijk nat, maar hij was er nog! Ik was blij dat ik omgekeerd ben!

Later die middag verloor ik ook nog mijn sleutelbos, uit de andere jaszak!
Dat ontdekte ik toen ik bij thuiskomst mijn schuur wilde openen en ik mijn sleutels nodig had!  Hier was het geen vraag: zal ik niet of zal ik wel? Zonder sleutels kom ik mijn huis niet in! Ik ben onmiddellijk omgekeerd en ben gaan zoeken. Halverwege huis en de AH lagen de sleutels op de grond, de bos was 3 à 4 minuten daarvoor blijkbaar uit mijn jaszak gegleden! Ik was dolblij dat niemand het sleuteletui met de sleutels had opgeraapt en als gevonden voorwerp naar het politiebureau of zo gebracht had. 

Het is heel lang geleden dat ik een handschoen ben verloren en mijn sleutelbos ben ik nog nooit kwijt geweest. Het was echt een pechdag en ik ga zorgen dat dit niet weer gebeurt!

Mijn besluit:  ik doe tijdens het fietsen niets meer in mijn jaszakken, want die zijn niet geschikt! Alles valt er uit! De handschoenen gaan in de tas als ik ze niet draag, evenals mijn sleutels!

22 opmerkingen:

  1. Heel verstandig,niets meer in de jaszak. Zeker als daar geen rits op zit. Vroeger met het uitlaten van de hond,legde ik altijd de sleutel op een plekje in de tuin. Ik moest er niet aan denken,die te verliezen in het gras.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar zo ook meerdere dingen kwijtgeraakt. Wanneer ik tegenwoordig een jas koop let ik op de zakken d.w.z. zit er een afsluitbare rits in. Kocht nu 3 jaar geleden een parka bij de ANWB met afsluitbare zakken, een binnenzak en zelfs een zakje voor pasje of fietssleutel met rits in de mouw. En volgens mij accepteert het politiebureau tegenwoordig geen gevonden voorwerpen meer maar gaat dit via de gemeente of via websites. In augutus van dit jaar ben ik gerold in een overvolle trein en uiteindelijk vond ik mijn portemonnee (uiteraard zonder inhoud) terug op iLost een website. Iets anders, ik weet dat jouw blog veel gelezen wordt en misschien een waarschuwing. Ik was gisteren bij AH aan het scannen en iemand tegenover mij vroeg of hij even mijn bonuskaart mocht 'lenen', de medewerker van AH was bij iemand boodschappen aan het controleren. Ik natuurlijk ja, en toen ik thuiskwam bleken er 1.000 airmiles voor Euro 10,00 afgeschreven te zijn. Geen wereldbedrag maar niet de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook een jas vd eigen merk Human Nature vd ANwb en daarin zit in de linkerzak een koordje met festonhaakje waaraan je je sleutel oid aan kast vastklikken.

      Verwijderen
  3. Wat een pech Aaf, gelukkig heb je je handschoen en sleutelbos weer terug.
    De zakken van mijn winterjas kan ik afsluiten met een rits, misschien een tip om bij een volgende aanschaf van een jas op te letten.
    Groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verlopen? Je bedoelt verloren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk verloren. Ik heb de typefout inmiddels verbeterd!

      Verwijderen
  5. Gelukkig heb je beiden weer. De meeste handschoen ben ik verloren bij het uitstappen uit de auto, dan doe ik een of twee handschoenen uit tijdens het rijden en leg ze op schoot, tja dan vallen ze op de grond als ik uitstap, meestal merk ik het wel of als ik weer bij de auto ben zie ik ze nog liggen als ik geluk heb.
    Verder heb ik me aangewend beter op alles te letten. Na betalen pasje in houder en goed in tas doen, bij de lidl ook telefoon na scannen goed opbergen. En dan dubbel check door even uit de loop te gaan staan en te kijken of alles op plek ligt/zit en ik de bon niet heb laten vallen.
    Door moeilijke handen gaat het soms langzaam en laat ik snel wat vallen, due doe ik het rustiger aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste herken ik...
      Ik ben ook alles behalve snel aan de kassa. Je hoort degene achter je zuchten of ongeduldig ergens tegen aan tikken.
      Heb het weleens sneller geprobeerd, maar dan valt er vanalles op de grond en duurt het nog langer.
      Tegenwoordig zeg ik gewoon bij de kassa: "Sorry, ik ben niet zo snel. Mijn lijf wil niet "

      Verwijderen
  6. Op een driewieler is je houding anders dan op een ‘gewone’ fiets en daarom vallen je spullen er sneller uit!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad de oorzaak.
      Als ik loop of sta, dan valt er niets uit mijn jaszak, maar door de driewieler met lage zit is mijn houding anders.

      Verwijderen
  7. Ik heb mijn sleutels altijd in mijn broekzak. Of ze zitten in de deur die op slot is. Ik ben altijd bang dat ik een keer zonder sleutels wegga, en dus niet meer in huis kan. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik meestal ook, maar ik had nu een sportlegging aan. Zonder zakken. En die droeg ik ook toen ik aansluitend aan mijn bezoek aan de sportschool wat boodschappen ging doen.

      Verwijderen
    2. Daarom heb ik een hekel aan broeken zonder zakken. Geartsje

      Verwijderen
  8. Wat een geluk dat je het terug vond! Ik ben enkele maanden geleden mijn sleutelbos verloren in het bos achter mijn hoek. Ik ben nog met mijn lief gaan zoeken (het was al donker, was best wel spannend eigenlijk, en ik wilde al lang eens in het donker naar het bos) maar heb ze niet teruggevonden.
    Voor de huissleutels was dat niet erg. Maar mijn brievenbussleuteltje was een ander paar mouwen: daar moest gewoon een heel nieuw slot op...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handschoenen hoef je niet meteen weg te doen als je er één verliest. Ik draag al jaren twee net verschillende grijze warme handschoenen - de meeste mensen valt het niet eens op totdat ik het zelf zeg. En dan nog kan het me eigenlijk niet zo heel veel schelen! Sleutels zijn veel lastiger om kwijt te zijn! Duurt dagen voordat je ze terug hebt, als je ze bij de gemeente in moet leveren, en niet iedereen kent Ilost - sommigen melden gevonden voorwerpen dan weer op Facebook - en dat heb ik niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien een paar knopen of drukkers aan de binnenkant van je zak maken zodat je hem kan afdichten? Je doet er nl nogal snel iets in

    BeantwoordenVerwijderen
  11. rits inzetten of klitteband kan helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Of domweg je sleutels aan een koord om je nek hangen!
    Handschoenen is een bekend probleem. Heb ik ook. Daarom koop ik altijd zwarte of grijze. Die kan ik het makkelijkst vervangen. De losse blijft dan liggen totdat ik er weer een verloren ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was maandag einde van de dag ook een handschoen verloren, en de volgende dag, vroeg nog, lag ie gewoon nog in onze straat naast het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Off-topic; ik ben benieuwd of je he nieuws van Euroclix al had gelezen. De clix van aangebrachte leden komt te vervallen :( Clix worden wel verdubbeld bij eigen aankoop als ik het goed heb begrepen. Maar vind het echt heel jamer van de aangebrachte vrienden. Ik ben benieuwd wat jij er van vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is heel teleurstellend en een enorme verslechtering! Ik ontvang de meeste clix van aangebrachte vrienden en die komen nu dus te vervallen!
      Balen zeg!

      Verwijderen
    2. Dan delen wij in ieder geval dezelfde mening, ik vind het ook echt balen.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.