zaterdag 10 februari 2024

Uitgaven voor boodschappen beneden budget

Vorige week waren mijn uitgaven nog lager, maar ook deze week zijn mijn uitgaven voor levensmiddelen beneden mijn budget van 40 euro.
Ik heb goed gebruik gemaakt van aanbiedingen, maar zou het zo zijn dat de boodschappen weer wat goedkoper worden?

Nog even een toelichting op mijn uitgaven. Wat ik in een week eet, is altijd een combinatie van eten wat ik al in huis heb en nieuw gekochte voedingswaren. Dus denk niet dat ik geen margarine of boter op mijn brood smeerde of dat ik alleen maar appelstroop en kaas at, want dat is niet zo.
Ik gebruikte meer sojamelk, fruit en aardappels dan ik in de afgelopen week kocht en ik gebruikte ook groenten en andere levensmiddelen uit de voorraad, koelkast en vriezer.
En aan de krentenbollen, havermout, brood, kipburger, de uien en pasta ben ik nog niet eens begonnen.
De verse zalmfilet en broccoli zijn daarentegen al lang op! De zalmfilet maakte ik op de dag van aankoop meteen al klaar, want de houdbaarheid was beperkt!

3 -10  febr. 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
6 (kleine) bananen fair trade bio * Lidl 1,12
2 pakken havermout BB AH 0,99
2 pakjes volkoren krentenbollen* AH 2,98
1 grof volkoren zonnepit brood* Lidl 0,99
kaas* AH 3,97
gerookte haring BB AH 2,50
appelstroop AH 0,99
broccoli, bijna 600 gram* Plus 1,49
1 kg uien* Plus 0,79
500 gr. bio uien rood Lidl 1,19
2 preien* AH 1,00
1 hele knolselderij* AH 0,99
gember, 38 gram Lidl 0,23
500 gram volkoren pasta* AH 1,42
175 gram zalmfilet @ (nog 2 dagen houdbaar)
AH 3,78
2 verpakkingen vegan kipburger* Plus 3,99
Snacks/ hapjes    0,00
Dranken    
2 liter sojamelk AH 1,60
TOTAAL   30,02

3 opmerkingen:

  1. Dat je dat kunt . Ik blijf me verbazen..Elke week weer..Aardig gezond en nog lekker ook eten voor die bedragen. Helaas maar een olifant supermarkt hier in het dorp die zo veel duurder is dan dezelfde in een stadje verder op. Ik zou mijn bus kosten er uit hebben en meer voor de zelfde producten. Als ik het gesleep er mee, op zou kunnen brengen. Er komt een electrische bakfiets. Ik ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien als ik daar mee op en neer kan. Zou kunnen. Nu met een gebroken been net na een coronagriep zo veel duurder en ongezonder uit. En veel meer verpakkings troep. Is het misschien een idee om daarover te bloggen ? Hoe je de logistiek hebt en had na je heup operaties. Want je moet heel wat plannen om bij al die winkels langs te gaan voor de aanbiedingen. Ik ben zo benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een leuk onderwerp! Ik ga er in de komende week een blogje over schrijven.

      Verwijderen
  2. Mijn observatie is dat sinaasappels en mandarijnen wel goedkoper zijn geworden en peren ook wel. Druiven koop ik alleen als het in de aanbieding is.
    Maar groente vind ik nogal afwisselend, soms bv prei duur en de week erna weel kwart goedkoper. De grote blokken kaas dis ik bij aldi koop zijn wel goedkoper geworden van boven 10 tot onder 8. Maar ik heb niet alle prijzen in mijn hoofd. Koop vooral aanbieding of afgeprijsde dingen en maak daarmee en met wat op moet uit koelkast of vriezer mijn menu

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.