vrijdag 9 februari 2024

Het voorjaar komt er aan

In mijn tuin zie ik de eerste knoppen van de narcissen en hyacinten, er bloeien al wat primula 's en in het plantsoen staan al weer grote aantallen krokussen in knop en ik heb in het plantsoen ook al veel pollen met sneeuwklokjes gezien.  Mijn olijfboompje in grote pot, die naar binnen moet als het meer dan 8 graden vriest nachts, is nooit naar binnen geweest.
Gisteren viel er hier nog natte sneeuw, maar toch komt het voorjaar er echt aan, tot mijn genoegen, moet ik zeggen

Het voorjaar dan maar!
Ik vind het feit dat het weer langer licht is en het licht helderder is werkelijk heerlijk! Ik knap er van op, winter is niet mijn seizoen en ik houd ook helemaal niet van kou!
Het is ondertussen al weer bijna 2 uur per dag lichter dan op de kortste dag in december.

Het wachten is op de bloei van bollen in mijn tuin.

Deze gekweekte heb ik in mijn tuin

En  ook deze wilde(re)

5 opmerkingen:

  1. Naast sneeuwklokjes beginnen hier ook andere bloemen hun hoofdjes boven de grond te steken. Het is een mooi gezicht, hoewel ik de winter ook kan waarderen met haar rust en stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind november en december de ergste maanden ivm het gebrek aan licht. Ik leef weer op als de dagen weer langer worden. Ik word vroeger wakker en heb meer energie. Dat het dan nog koud is vind ik niet zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sta neutraal tegenover het weer. Het is alleen lastig als het glad is en of sneeuwt of regent, maar verder maakt het me niets uit. Dat is mijn hele leven al zo geweest. Mensen kunnen mij doen opknappen, bv als ik een goede vriendin leer kennen. Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heerlijke al die opkomende bloemen, ik word er zo blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gele kornoelje bloeit ook al zo mooi in Kardinge, gr. Marij

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.