zaterdag 6 april 2024

Al weer een zuinige week boodschappen

Eigenlijk hoef ik niet meer zuinig te zijn, ik heb voldoende inkomen en mijn huis is hypotheekvrij. Toch kan ik het niet laten om zuinig te zijn en weinig uit te geven. Nu ga ik dit jaar nog 4x op vakantie, dus het geld dat ik overhoud gaat dan wel op. Ik verwacht niet dat dit jaar extra spaargeld oplevert. Maar dit geheel terzijde, ik zou schrijven over de boodschappen!

Hoewel ik zowel op woensdag- als vrijdagavond niet thuis warm at, heb ik toch heel veel groenten ingeslagen. De uien zijn goed te bewaren en de prei ook, hoewel korter dan de uien. De sla geef ik dagelijks water en die staat er goed bij!
Ik kocht veel sojamelk, dat was nodig, want mijn voorraad was bijna op. Nu weer volop aanwezig voor koffie en havermoutpap!
Deze week geen gerookte vis, waarschijnlijk koop ik in volgende week weer eens gerookte haring.
Die zoutjes, de scrocci met truffel, daar is waarschijnlijk de truffel overheen gevlogen. Ik proefde er niets van!

 30 mrt. - 6 apr. 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1 kg mandarijnen* AH 2,19
cottage cheese Lidl 0,89
2 potten bio pindakaas met stukjes, 100% pinda* AH 4,00
vega balletjes* Lidl 1,26
blikje tonijnmoot in olijfolie* AH 1,99
2 verpakkingen vegan kipnuggets* Lidl 2,78
maaltijdsaus tikka massala Lidl 1,79
uien, 2 kg Lidl 2,29
450 gram verse spinazie* Lidl 1,29
1 flinke prei, 420 gram* AH 0,59
rode uien, 750 gr.  Lidl 1,19
sla met kluit* Lidl 0,59
Snacks/ hapjes    
scrocci met truffel* Lidl 1,19
Dranken    
5 pakken sojadrink AH 4,00
4 pakken sojadrink AH 3,20
TOTAAL   29,24

8 opmerkingen:

  1. Ik verbaas mij altijd over de hoeveelheid uien die je koopt. Is. Waar verwerk je dat in? Ik heb een zakje sjalotjes en nu een zakje uien maar daar doe ik weken mee. Geniet van het mooie weer vandaag. Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel uien? Deze week wel, maar als ik op mijn lijstjes van dit jaar kijk, vind ik het nogal meevallen. Ik kocht vanaf 30 december tot nu 3x 1 kg gele uien en 1x 750 gram rode uien. Dat is in de eerste 3 maanden van dit jaar 1250 gram uien per maand.
      Dat neemt niet weg dat ik dol ben op uien, aan veel gerechten voeg ik 1 gebakken ui of meer toe.
      Heerlijk dit weer, ik ga er lekker van genieten. Met de elektrische driewielfiets er op uit of zo .... Ik moet mijn accu nog even opladen en dan kan ik lekker racen!

      Verwijderen
    2. Het is ook nooit goed.
      Bijna elke week krijgt Aaf te horen dat ze weinig groente koopt en nu weer te veel uien.
      Uien is echt zo'n groente wat in bijna elk gerecht wel past en ik gebruik het dan ook elke dag.
      Evelien

      Verwijderen
    3. je kunt het ook te letterlijk opvatten er werd alleen gevraagd waarin Aaf de uien verwerkt, zie nergens dat het als kritiek geuit word.

      Verwijderen
  2. Zuinig met grondstoffen omgaan en dat geldt ook voor voedsel is wat mij betreft niet iets wat je alleen voor het geld zou moeten doen. Het is ook beter voor het milieu als we allemaal wat zuiniger omgaan met wat er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het beste is natuurlijk om biologisch geteelde groente te kopen. Uit je omgeving. Is wel duurder maar er komt geen troep op de groente of in de aarde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet perse, in de flevopolder liggen de biologoische aardappelvelden pal naast een autoweg , uitlaatgassen lijken me niet bepaald gezond

      Verwijderen
  4. Ik gebruik ook veel uien. Bijv.ook in iedere stamppot. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.