zaterdag 29 juni 2024

Veel voordeel, veel uitgegeven: mijn uitgaven voor levensmiddelen in week 26

 Bij Plus hadden ze de euroweken. verkochten 100 artikelen voor 1 euro per stuk, of 1 euro per pond (500 gram). Niet alles is voor mij interessant, maar sommige artikelen wel. De aankopen hebben mijn voorraadkast weer flink aangevuld.
De nectarines kocht ik in de veronderstelling dat ze 1 euro per kg waren. Niet goed opgelet. Nou ja, 6 nectarines voor ruim 2 euro is ook niet slecht.
De reuzenkrentenbollen gingen in de vriezer. De kleinkinderen vinden ze allemaal erg lekker, ontdooid dan natuurlijk. Ze kosten normaal €2,29. Ook de pakken A-merk knäckebröd zijn normaal dubbel zo duur.
De mozzarella was een vergissing. Wel veel goedkoper dan anders, maar ik houd niet zo van de smaak van mozzarella. Ik had het niet moeten doen.
De pakken rijst zijn een prima aankoop. Die gaan in de voorraad.
Ik kocht flink wat waterijsjes. In het afgelopen weekend waren de kleindochters op bezoek en die aten mijn voorraad ijsjes op! Er waren nog maar 3 over en daar hebben ze van gesmuld. Tijd voor nieuwe voorraad!

O ja, voor ik het vergeet:
ik at en dronk dus niet alles in de afgelopen week op en ook gebruikte ik producten die al aanwezig waren in mijn voorraad. Dus ik at geen 3 pakken knäckebröd, wel 3 triangel meergranen broodjes. Wel de 2 haringen, want de moesten uiterlijk de volgende dag op, niet de rijst en de sojasaus. Wel het zalmslaatje (als broodbeleg) en niet 20 waterijsjes.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik denk dat dit niet nodig is. 

  22-29 juni 24



*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS

Voeding    

6 nectarines, 1 euro per 500 gr* Plus 2,04

5 citroenen* Plus 1,00

3 triangelbroodjes, meergranen* Plus 1,00

2 x 4 reuzekrentenbollen* Plus 2,00

3 pakken volkoren knäckebröd* Plus 3,00

2 stuks zoute haring @ * AH 1,29

2 rode paprika's * Plus 1,00

trostomaten, 226 gram Lidl 0,18

2 rode pepers Lidl 0,79

1 bol verse knoflook Lidl 0,59

snackradijs Lidl 0,89

2 komkommers * AH 1,30

broccoli* Plus 1,08

fior di latte mozzarella * Plus 1,00

geraspte kaas* Plus 1,00

rol flammkuchendeeg * Plus 1,00

basmatirijst* Plus 1,00

bio zilvervliesrijst* Plus 1,00

fles tomato frito met ui* Plus 1,00

A-merk sojasaus, 2 flesjes (2=1)* AH 2,59

2x vleesvervangers (kipreepjes en oriëntschijf)* Lidl 2,58

pepitamix Lidl 1,42

muesli, 375 gram AH 0,75

Snacks/ hapjes    

klein zalmslaatje* Plus 1,00

waterijsjes 12 stuks AH 1,59

waterijsjes, 8 stuks AH 1,09

Dranken    

6 pakken sojamelk AH 4,84

TOTAAL   38,02

4 opmerkingen:

  1. De meeste krentenbollen zijn niet vegan.
    Letten jullie daarop, of zeg je: een klein beetje melk of ei kan geen kwaad?
    Ik heb mijn kinderen opgevoed zonder snoep/ toegevoegde suikers, maar ze dronken wel Roosvicee. Niet zo streng in de leer dus.
    En wij eten vegetarisch maar screenen niet elk product op gelatine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar in deze krentenbollen zitten inderdaad melkbestanddelen.

      Verwijderen
    2. Ik heb ooit scherp gelet of er iets van zuivel zat in verpakkingen. Mijn zoon had een lactoseallergie en ik voedde hem. Dus scherp opletten wat er in pakjes inzit. Ik mocht ook niets van lactose binnen krijgen. Want dat ging weer in mijn melk zitten. Maar dat weren van alles waar ook maar iets van zuivel of vlees inzit, is mij te strikt. Het doet me denken aan de Joodse spijswetten. Ook zo ingewikkeld. Ook zo strikt. Geartsje

      Verwijderen
  2. Mozzarella heeft van zichzelf nauwelijks smaak daar moet echt wat bij zoals tomaat en basilicum en veel zwarte peper.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheoriën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.