"Helaas hebben wij na meerdere herinneringen geen (aan)betaling ontvangen
voor je verblijf in het natuurhuisje in .............................. Hierdoor hebben
wij de boeking moeten annuleren. "
Dat was de e-mail die mij vrijdagochtend recht overeind in bed deed schieten.
Ik lees 's ochtends altijd in bed op mijn mobiele telefoon het nieuws, de koppen in de krant en de nieuwe reacties op mijn blog. Daarna ga ik ook altijd even naar mijn andere mailadres, dat niet gekoppeld is aan de blog en daarop stond deze mededeling.
De boeking is geannuleerd.
Ik had vóór begin september moeten betalen.
5 juli was vroeg genoeg dus, je zou denken: niets aan de hand. En betalingsherinneringen had ik ook zeker niet ontvangen.
Ik heb de organisatie en de verhuurder via de website vragen gesteld over de annulering en hen verzocht mijn boeking te handhaven, (Whatts)Appte mijn dochters er over en ging zwemmen, net als anders op vrijdag.
Oudste dochter ging kijken op de site en vond het volgende:
"Door externe problemen zijn sommige boekingen vannacht helaas onterecht
geannuleerd. Mocht jij hier een mail over ontvangen hebben, boek dan
niet opnieuw en wacht tot we dit voor je hebben gecorrigeerd. Wij houden
je op de hoogte via de mail. Onze excuses voor het ongemak."
Pff. Dat leek me een goed bericht. Niets aan de hand met mijn boeking!
Dat bleek ook aan het einde van de middag, toen ik van de organisatie en van de verhuurder een mailtje kreeg dat mijn huurcontract helemaal niet geannuleerd was.
Toch niet dubbel geboekt,als je aankomt?
BeantwoordenVerwijderenNou inderdaad, daar had ik nog niet aangedacht
VerwijderenNee, ik heb van de verhuurder een mailtje ontvangen dat er niets aan de hand is en dat er alleen maar een storing was. We zijn tzt gewoon welkom!
VerwijderenLeuk hé... mensen de dampen aandoen. En excuses, excuses, het is niet onze fout, externe problemen, we kunnen het niet helpen. Maar ondertussen.
BeantwoordenVerwijderen'De dampen aandoen'? 'Maar ondertussen'? Een samenzweringstheorietje is jou niet vreemd, kennelijk.
VerwijderenKunnen er geen fouten ontstaan? Die gelukkig weer snel zijn opgelost? Waarvoor dan excuses worden gemaakt?
Gelukkig mogen we van andere mensen nog wel een foutje maken hier en daar.
Lieve Schrijver, dit heeft niets te maken met samenzwering. Dat is zelfs het láátste waar ik dit voor aanzie. Het is pure incompetentie van de afdeling ICT en die hebben geen idee hoeveel onrust ze de daarmee de cliënten bezorgen.
VerwijderenWat een schrik, gelukkig kwam het goed!
BeantwoordenVerwijderenVoor eind september heb ik een huisje geboekt. Kreeg afgelopen week al de toegangscode want ze zouden over een paar dagen aankomen.
BeantwoordenVerwijderenLeek me niet helemaal correct en heb teruggemaild of er soms een foutje was gemaakt.
Bleek dat er nog een boeking was met mijn achternaam, best bijzonder want ik heet geen Jansen of de Vries en het is op een parkje met maar 6 huisjes.
Werd vriendelijk bedankt voor de melding van hun foutje.
Jeetje, ik zou ook in de driedubbelle stress geschoten zijn! Fijn dat snel duidelijk was dat het niet klopte!
BeantwoordenVerwijderenGelukkig eind goed al goed en nog steeds een lekkere vakantie in het vooruitzicht.
BeantwoordenVerwijderenEen paar weken terug kreeg ik ook een betalingsherinnering voor de tweede termijn betaling van ons vakantiehuisje. In mijn agenda, waar ik zulk soort betalingen in op schrijf, stond dat hij pas over 10 dagen voldaan moest worden. Hevig verontwaardigd over zo veel onrecht, zocht ik op de originele factuur naar het telefoonnummer van deze schandalige huisjes verhuurder om mijn beklag te gaan doen.
BeantwoordenVerwijderenOeps! Verkeerde maand genoteerd in mijn agenda. Ik heb snel betaald en me diep geschaamd. Kan ook.
Marijke.
Oei, ik zou ook even schrikken! Gelukkig viel het mee. Tja, het kan gebeuren. Overal gaat wel eens iets mis.
BeantwoordenVerwijderenOei, wat een schrik. Gelukkig bleek het uiteindelijk mee te vallen.
BeantwoordenVerwijderenVergeet niet dat je voor Engeland een paspoort nodig hebt
BeantwoordenVerwijderen