Een leuke spaarpot
Jongste kleindochter wordt binnenkort 5 jaar en voor dit heuglijke feit moeten cadeautjes komen. Dingen die leuk zijn om te geven en voor haar leuk om te krijgen. Mijn dochter gaf de tip: ze wil graag een Nijntje spaarpot van de HEMA. Deze winkelketen heeft een vestiging bij mij in de buurt, maar daar hebben ze maar een beperkt assortiment. Dus bestelde ik online. Als je voldoende besteedt, namelijk voor minimaal €15,- dan kun je dat in de winkel gratis afhalen.
Ik koos er nog wat bij en ik deed de bestelling. Al snel ontving ik een mailtje dat ik mijn bestellingen in de winkel af kon halen. Goed geregeld, dacht ik!
![]() |
De spaarpot van aardewerk. Bron: website HEMA |
Een tas met scherven gekocht
Er was een doos en een papieren tasje waar de spaarpot in zat, verpakt in vloeipapier. Ik rekende af en nam de artikelen in ontvangst. Ik fietste er mee naar huis en ik wilde thuis mijn cadeautje voor mijn kleindochter bekijken en alvast inpakken in cadeaupapier. Ik opende het tasje en vouwde het vloeipapier naar buiten en zag een verzameling scherven! De oortjes waren nog heel, maar de rest was helemaal kapot. Ik had een tas met scherven gekocht. Bah, wat vervelend! Zouden ze wel geloven dat ik de spaarpot niet zelf had laten vallen? Ik maakte rechtsomkeerd en was binnen 10 minuten terug in de winkel.
En ik vertelde hoe ik de spaarpot in de tas had aangetroffen.
De dames geloofden mij direct en gingen in de winkel op zoek naar een vervangend exemplaar. Nee, helaas, niet aanwezig! Dus kreeg ik mijn geld terug en helaas zonder leuke spaarpot voor mijn kleindochter.
Wat heb ik geleerd?
Ik moet altijd de bestelling in de winkel checken, zeker als het breekbare waar betreft. Niet zonder meer er van uitgaan dat het wel goed is, maar kijken of het het goede product is en of het in goede staat verkeert.
Wat jammer! Mijn ervaring is dat ze bij de Hema nooit moeilijk doen, zelfs ondergoed mag je terugbrengen als de maat niet goed is. Heb je nu een nieuwe spaarpot online besteld voor je kleindocher?
BeantwoordenVerwijderenDacht juist dat je geleerd had dat je het niet hoeft te checken! Nog nooit problemen gehad met teruggaan na thuis uitpakken.
BeantwoordenVerwijderenIk had een aantal weken geleden 8 wijnglazen gekocht bij de Hema. Natuurlijk de glazen niet gecheckt. Bij thuiskomst bleek er bij 1 glas een stukje uit de voet. Ook ik was bang dat ze me niet zouden geloven, maar het doosje werd zonder problemen omgeruild. Goede service van de hema. Maar ik heb nu ook geleerd dat ik dit van te voren ad moeten nakijken.
BeantwoordenVerwijderenSoms haal ik de 15 euro niet, dan bestel ik wat bij en dat retourneer ik dan meteen bij het ophalen. Dan zeg ik iets van 'oh dat is niet de kleur die ik in gedachten had, ziet er echt anders uit dan op de foto'. Hema doet eigenlijk nooit moeilijk bij retourneren is mijn ervaring.
BeantwoordenVerwijderen