vrijdag 21 september 2007

Noodgedwongen zuinig

Ik sprak laatst mijn 1e vriend. Hij had ooit, rond 1975 een riante WAO uitkering, maar leeft nu alleen van de AOW. Het blijkt dat hij zijn pensioen heeft laten afkopen. Het pensioenfonds (ik heb geen idee om welk fonds het gaat) had hem benaderd en hem geadviseerd dat hij beter zijn pensioen kon laten afkopen, hij zou door zijn ziekte toch niet oud worden en zou er anders dus niets aan hebben. Inmiddels is hij 70 jaar en mijn indruk is dat hij gezonder is dan 15 jaar geleden. De medische wetenschap staat niet stil tenslotte! Waarschijnlijk leeft hij in armoede nog jaren verder! Toch jammer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.