dinsdag 16 oktober 2007

Sparen bij de Postbank

Op maandag heb ik al bericht over de lage spaarrentes bij de Postbank. Deze rentetarieven zijn een hot-item. Vandaag moest ik werken en in de koffiepauze ging het gesprek over niets anders. Sommige collega's hebben nog steeds een spaarrekening bij de Postbank en hopen dat de rente "vanzelf" weer stijgt. De algemene tendens tijdens het gesprek was om zo snel mogelijk weg te lopen en bij een andere bank te gaan sparen. Ik heb nu 9365,43 euro op de bank, tegen een rente van 4,5%. Bij de plusrekening van de postbank zou dit jaarlijks 46,80 euro opleveren, nu ontvang ik 421,44 euro. Daar kunnen mij dochter en ik 2 maanden van eten!
Ik voorzie dat spaarders massaal vertrekken. Waarschijnlijk heeft mijn collega D. gelijk, de rente bij de Postbank zal binnenkort "vanzelf" stijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.