dinsdag 6 november 2007

Bijstand is geen pretje (2)

06/11/2007
Vervolg op mijn logje van gisteren: vriendin M. heeft 3 maanden een te hoge uitkering ontvangen. Niet omdat zij de sociale dienst verkeerd had ingelicht, nee het was een fout van hen. Ze krijgt nu het verzoek alle te veel ontvangen bijstand zsm terug te betalen. Het gaat om ruim 700 euro! Na 1 januari moet ze over deze schuld 30% rente op jaarbasis betalen! Dat maakt dat in zo’n geval de stap naar een lening snel gemaakt is!
Ik vertelde gisteren ook nog niet het hele verhaal, want consequentie van een lager inkomen is natuurlijk ook nog eens een keer dat de vakantietoeslag lager wordt. Het verschil is bijna 12 euro per maand.
Ik ben niet voor zwartwerken, dit is fraude, maar ik kan me er in deze situatie wel wat bij voorstellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.