vrijdag 20 maart 2009

Mineur

20/03/2009
Ik heb last van een mineurstemming. Volgens de statistieken komt hier ineens bijna niemand meer kijken. Gisteren waren er 52 pageviews :-( Meestal zat ik de afgelopen maanden tussen 800 en 900 pageviews per dag. Een maand geleden, op 20 februari, waren dit er 1.267! Is er iets mis met mijn schrijfstijl? Eergisteren was het ook al niet te best volgens de statistieken, nog geen 300 mensen.
Is consuminderen uit? Misschien is iedereen wel heel moe van alle bezuinigingen en willen mensen over iets anders lezen. Misschien moet ik 90 miljoen euro winnen en gaan beschrijven hoe ik dat geld uitgeef en héél nuttig besteed. Lijkt me heel interessant. Als jij een web-log weet die daar over gaat, wil ik graag een reactie. Daar zou ik graag meelezen!
Nou ja, ik schrijf eigenlijk niet voor de statistieken, ik schrijf voornamelijk voor mezelf, bij wijze van consuminderdagboek. Dit dagboek heeft mij heel goed geholpen om geld te besparen, net als het lezen van weblogs van collega-consuminderaars. Het feit dat er steeds meer lezers waren, was een leuke bijkomstigheid. Mijn ego werd er door gestreeld, zal ik maar zeggen. Ik weet ook niet of de statistieken in weblog een reëel beeld geven, misschien was er een storing. OneStat geeft heel andere cijfers en zit ik de afgelopen dagen toch nog op bijna 800 pageviews. Eergisteren wat meer dan 800, gisteren ruim 750.
De mineurstemming heeft ook te maken met het feit dat dochter afgebeld heeft, ze blijft in Wageningen en gaat hard studeren. Er is natuurlijk helemaal niets tegen hard studeren, het is heel goed zelfs dat ze zo intensief met haar studie bezig is, maar ik had me op haar komst verheugd, en ze komt dus niet. Meestal houd ik het weekend voor haar vrij, zodat ik haar alle aandacht kan geven en we gezellig samen eten, bijpraten etc. Uiteraard doet ze ook wel eens een avond of een middag wat anders, maar ze is meestentijds wel thuis. Oudste dochter heeft het veel te druk en kan dit weekend ook niet komen eten of zo. Om nu ineens het weekend helemaal alleen door te brengen, dat lijkt me ook helemaal niet leuk.
Ik heb daarnet een vriendin gebeld en uitgenodigd om te komen eten. Leuk! Ze kan, dus dat is geregeld. Waarschijnlijk ga zondag ik ook nog even bij een andere vriendin langs. Vanmiddag op bezoek bij mijn moeder.
Nog een reden voor de slechte stemming: ik heb daarnet in bed, voordat ik opstond, het boekenweekgeschenk uitgelezen. Het verhaal is prima, maar van het laatste deel word ik ook bepaald niet vrolijk. Een vreselijk einde.
Nu eerst maar eens een lekkere beker koffie, misschien knap ik daar wat van op!
Een heel fijne, zonnige dag toegewenst!

Update 21 maart: bedankt voor alle leuke berichtjes. Fijn dat jullie mijn blog lezen.
Overigens waren er gisteren volgens de statistieken maar 17 bezoekers hier, die in totaal 33 pagina’s bekeken hebben.
Mijn conclusie: de statistiek deugt niet en ik ga vrolijk verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.